روسای کشورهای اروپایی ضعیف النفس هستند

به گزارش اسلیم فا، کارشناس مسائل بین الملل گفت: ضعیف النفسی روسای کشورهای اروپایی یکی از دلایلی است که این اتحادیه را مقابل آمریکا ضعیف می نماید.

روسای کشورهای اروپایی ضعیف النفس هستند

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با ، با اشاره به انفعال اروپا در قبال برجام، گفت: سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس که حلقه اصلی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند، به چند دلیل مقابل ایالات متحده ایستادگی نمی نمایند.

او با اشاره به دلایلی که اتحادیه اروپا را در مقابل آمریکا ضعیف می نماید، اظهار کرد: نخست اینکه امنیت کشورهای اروپایی در اختیار آمریکاست، دوم اینکه عمده بانک های موجود در اتحادیه اروپا برای ایالات متحده است و سوم ضعف شخصیت های در راس کار این کشورها بسیار ضعیف النفس هستند.

ساجدی با اشاره به مسائل انگلیس به عنوان یکی از حلقه های اصلی اتحادیه اروپا، شرح داد: لندن در حال حاضر درگیر مسائلی چون برگزیت و عکس العمل ولز و اسکاتلند هستند؛ با تمام این تفاسیر کشورهای اروپایی به آمریکا پناه می برند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شخصیت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مانند ژنرال دوگل نیست که دارای موقعیت سیاسی باشد، شرح داد: اکنون یک سال و دو ماه از اغتشاشات فرانسه گذشته و دولت مکرون هنوز نتوانسته اقدامی انجام دهد.

او با بیان اینکه مرکل صدراعظم آلمان به عنوان یکی دیگر از کشورهای حلقه اصلی اتحادیه اروپا بیمار و می خواهد از سمت خود استعفا دهد، اظهار کرد: بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که کشورهای اصلی اتحادیه اروپا درگیر مسائل داخلی خود هستند و نمی وانند مقابل آمریکایی ها ایستادگی نمایند همچنین از لحاظ نظامی هم در حد مقابله ایستادگی نیستند.

: مسکو در قبال توافق هسته ای، تهران را محق می داند

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اگر سه کشور مسئول در اجرایی کردن اینستکس، سازوکار حل اختلاف در برجام را به منظور تحت فشار قرار دادن ایران فعال ننمایند، واشنگتن تعرفه 25 درصدی برای واردات خودرو های اروپایی اعمال خواهد نمود.

به همین دلیل و پس از فعال شدن مکانیسم ماشه، محمد جواد رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از اعلام فعال سازی مکانیسم ماشه با انتقاد از بی عملی اروپایی ها در قبال تعهدات آنها در برجام، اقدام اروپا برای استفاده از مکانیسم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 727

به "روسای کشورهای اروپایی ضعیف النفس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای کشورهای اروپایی ضعیف النفس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید