روسیه زمان امضای تفاهم نامه تعهدات ایران در سازمان شانگهای را گفت

به گزارش اسلیم فا، فارس نوشت:یک مقام ارشد روسیه گفته یادداشت تفاهم درباره تعهدات ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای (SCO) احتمالاً سپتامبر 2022 به امضا خواهد رسید.

روسیه زمان امضای تفاهم نامه تعهدات ایران در سازمان شانگهای را گفت

باکتیور خامیکوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور SCO روز سه شنبه در گفت وگو با ایتارتاس بیان کرد مسکو از پیش نویس یادداشت تفاهم مربوط به تعهدات ایران جهت پیوستن به این سازمان که به وسیله تاشکند ارائه شده حمایت می نماید.

خامیکوف بعلاوه خاطرنشان نموده که مسکو انتظار دارد این یادداشت تفاهم به امضای سایر اعضای سازمان همکاری شانگهای نیز برسد.

این دیپلمات که قرار است روز چهارشنبه در نشست طرف های هماهنگ نماینده SCO در ازبکستان شرکت کند گفت: ازبکستان که قرار است سال جاری ریاست این سازمان را به عهده بگیرد تفاهم نامه ای در مورد تعهدات ایران برای پیوستن به این سازمان توزیع نموده است.

او توضیح داد که این یادداشت بایستی ابتدا در داخل سازمان همکاری شانگهای به بحث گذاشته گردد، پس از آن با طرف ایرانی مورد بحث قرار بگیرد و بعد از آن به شورای سران سازمان همکاری ارائه گردد.

خاکیموف توضیح داد: ما در روسیه قابل پذیرش بودن این پروژه (تفاهم نامه) را که به وسیله همکارانمان از ازبکستان پیشنهاد شده بودند تأیید کردیم. امروز منتظریم تا طرف های دیگر نظراتشان را اعلام نمایند.

وی اضافه نمود: این فرایند ساده ای نیست. هر کشوری دیدگاه خودش را درباره تعهداتی که بایستی مضاف بر تعهدات ارائه شده در اسناد اصلی گنجانده گردد دارد.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، دیپلمات روسیه ای توضیح داد که این یادداشت تفاهم ممکن است در سپتامبر 2022 در سمرقند، جایی که نشست سران SCO قرار است برگزار گردد به امضا برسد.

خاکیموف توضیح داد: ایران بعضی تعهدات تعیین را پذیرفته و بایستی آنها را در چارچوب های معین شده در این تفاهم نامه اجرا کند. ایران، فرایند معینی را برای پیوستن به خانواده SCO شروع نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1937

به "روسیه زمان امضای تفاهم نامه تعهدات ایران در سازمان شانگهای را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه زمان امضای تفاهم نامه تعهدات ایران در سازمان شانگهای را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید