رکود در معاملات خودرو؛ فرصت برای چانه زنی مشتریان واقعی

به گزارش اسلیم فا، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو می گوید معاملات خودرو در یک ماه اخیر نسبت به گذشته تغییری نداشته است . بازار ممکن است با قیمت های کاذب همراه باشد اما خریدار در بازار اندک است و خریدار واقعی می تواند با چانه زنی خودروی مناسب خود را تهیه کند.

رکود در معاملات خودرو؛ فرصت برای چانه زنی مشتریان واقعی

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به رکود قابل توجه معاملات خودرو در گفت وگو با پانا اظهار کرد: ممکن است در خصوص خودروهایی مانند پراید که فراوری آنها متوقف شده است قیمت های بالایی از سوی فروشندگان اعلام گردد اما خریداران همیشه به بازار نگاه می نمایند و ماشین های جایگزین مانند تیبا را در نظر می گیرند.

پراید به زودی فراموش می گردد

قیمت سازی هر کالایی مانند خودرو در شرایطی است که مقدار فراوری یا عرضه آن در بازار اندک باشد بنابراین باید احتیاجهای مصرفی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه بازارها از جمله خودرو را تامین کرد تا مسائل قیمتی و نابسامانی های موجود از بین برود

وی اضافه کرد: ممکن است در زمان کوتاهی وجود خودروی پراید حتی به فراموشی سپرده گردد همانگونه که اکنون فراوری پیکان، ژیان یا رنو پی کی به فراموشی سپرده شده است. فراوری و حضور پراید در بازار دیگر تمام شده است و ممکن است که در یک دوره زمانی کوتاه و شاید تا یک سال آینده قیمت آن با کاهش همراه گردد.

موتمنی اظهار کرد: معاملات خودرو در یک ماه اخیر نسبت به گذشته تغییری نداشته است . بازار ممکن است با قیمت های کاذب همراه باشد اما خریدار در بازار اندک است و خریدار واقعی می تواند با چانه زنی خودروی مناسب خود را تهیه کند.

سایت ها صندلی دلالان و سوداگران شده است

وی درباره بازارسازی بعضی سایت ها برای قیمت خودرو ادامه داد: در شرایطی که فراوری خودرو کم است سایت ها صندلی دلالان و سوداگران می گردد اما اگر احتیاج بازار تامین گردد و به نوعی عرضه و تقاضا وجود داشته باشد این بازارگردانی ها راه به جایی نخواهد برد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: قیمت سازی هر کالایی مانند خودرو در شرایطی است که مقدار فراوری یا عرضه آن در بازار اندک باشد بنابراین باید احتیاجهای مصرفی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه بازارها از جمله خودرو را تامین کرد تا مسائل قیمتی و نابسامانی های موجود از بین برود.

مردم تنها از واحدهای شناسنامه دار برای خرید خودرو اقدام نمایند

موتمنی توضیح داد: توصیه ما به مردم این است که در خریدهای خود به جواز کسب و شناسنامه شغلی کسب و کارها از جمله خودرو توجه نمایند. خریدها در فضای مجازی البته ممکن است مسائلی داشته باشد و پروانه کسب موضوعی مهم در انجام داد و ستد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: احراز هویت فروشنده در خریدهای مجازی موضوعی مهم است و اگر این موضوع برای خریدار تایید نشد باید در خریدهایی مانند خودرو که مبالغ قابل توجه برای خرید پرداخت می گردد مراجعه حضوری را جایگزین کرد.

وی گفت: اکنون تمامی فروشگاه های شناسنامه دار و دارای جواز کسب در سایت اتحادیه قابل شناسایی هستند و تنها با چند کلیک قابل دسترسی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که واحدهایی که در اثر رکود تعطیل شده باشند در صنف فروشندگان خودرو موجود هستند، توضیح داد: واحدهایی هستند که هزینه و عایدی آنها با هم در تناسب نباشد و نسبت به جمع آوری واحد خود اقدام نمایند و یا به تعدیل نیروی خود اقدام نمایند.

موتمنی درباره تقاضای خرید خودروهای لوکس گفت: معاملات خودروهای لوکس در مقایسه با گذشته کاهش قابل توجهی یافته است. آخرین خودروهای لوکسی که به بازار ایران وارد شده است متعلق به سال 2017 است و از این تاریخ به بعد واردات خودروی لوکس به کشور ممنوع گردد و اگر واردات آزاد گردد متقاضیان این بخش اولین کسانی هستندکه خودروی خود را به روز خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1953

به "رکود در معاملات خودرو؛ فرصت برای چانه زنی مشتریان واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود در معاملات خودرو؛ فرصت برای چانه زنی مشتریان واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید