ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، باری روی دوش یونان بحران زده

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: یک روزنامه آلمانی با توجه به اینکه یونان در روزهای آینده عهده دار ریاست دوره ای اتحادیه اروپا می گردد این مسئولیت را نه یک امتیاز بلکه باری سنگین روی دوش های این کشور بحران زده اروپا ارزیابی کرد.

ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، باری روی دوش یونان بحران زده

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه آلمانی تاگس سایتونگ در تحلیلی در این باره نوشت: یونان از ماه ژانویه برای مدت یک نیم سال ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد و این مسئله ای است که به اعتقاد خیلی ها احمقانه و مضحک به نظر می رسد. چرا که یونانی ها به عنوان شکست خوردگان منطقه یورو محسوب می شوند.

در ادامه آمده است: همیشه وقتی که مسئله ریاست دوره ای یونان بر اتحادیه اروپا مطرح می گردد سه سوء ظن به ذهن متبادرمی گردد و آن این است که یونان و دولت آن نمی توانند از عهده این مسئولیت بر آیند و دیگر مسئله فساد در این کشور مطرح است و اینکه یونانی ها تنها به خودشان فکر می نمایند و از این موقعیت استفاده می نمایند برای اینکه یاریهای اقتصادی بیشتری برای خود جمع نمایند.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد: واقعیت می تواند به گونه ای دیگر هم به نظر برسد. یونان سعی خواهد نمود خود را به عنوان مدلی نشان دهد که به صورت کارآمد و با کم ترین هزینه از پس این مسئولیت بر می آید. چرا که یونان می داند که دیگر جایی برای یک شکست ندارد.

تنها این مسئله باقی می ماند که یاری ها به یونان چگونه ادامه پیدا می نماید. در این باره نیز می توان به گونه ای دیگر اندیشید. در اصل ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا می تواند به عنوان یک مانع برای یونان محسوب گردد چرا که این کشور باید بر اساس قوانین کلی مسئولیت خود را پیش ببرد و چنین شرایطی پرداختن به نگرانی ها و مسائل شخصی را برای این کشور سخت می نماید. به این ترتیب از آنجایی که یونان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد دیگر نمی تواند اولویت برنامه های این اتحادیه باشد.

به این ترتیب ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا یک هدیه برای این کشور نیست، بلکه باری روی دوش های آن است. یونانی ها در چنین شرایطی تنها به صورت غیر مستقیم می توانند علایق مد نظر خود را پیش ببرند، از جمله اینکه مثلا مسئله بیکاری جوانان در کشورهای جنوب اروپا را مد نظر قرار دهند. اما برای خود یونان این دوره ریاست دورانی بی نتیجه و از دست رفته محسوب می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 325

به "ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، باری روی دوش یونان بحران زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، باری روی دوش یونان بحران زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید