تور بلغارستان: از کدام نقاط گردشگری بلغارستان بازدید کنیم؟

به گزارش اسلیم فا، بلغارستان با سواحل و جاذبه های توریستی متعدد خود، گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید

در سال های اخیر بلغارستان به یکی از مراکز مهم گردشگری ایرانیان تبدیل شده است، به همین علت می خواهیم به این کشور زیبا و مجذوب کننده سفر کوتاهی داشته باشیم تا بیشتر با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا شویم.

تور بلغارستان: از کدام نقاط گردشگری بلغارستان بازدید کنیم؟

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بلغارستان از شرق به دریای سیاه متصل است و سواحل زیبایی دارد از شمال هم همسایه رومانی می باشد و مقدونیه و صربستان هم دیگر همسایگان این کشور زیبا هستند، بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و یکی از زیباترین منطقه ها این قاره است، جای تعجب نیست که این کشور بسیار مورد توجه گردشگران آسیایی قرار گرفته است چون در واقع بلغارستان از همه چیز کمی بهره برده است و انواع جاذبه های گردشگری را در خود جای داده ، در عین حال هزینه سفر به این منطقه هم به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است.

1) سواحل دریای سیاه

سواحل دریای سیاه از برترین اماکنی است که می توان به خوبی خط سیاه ساحلی اروپا را نظاره کرد، در جای جای این ساحل های زیبا مجذوب کنندهیت های متفاوتی وجود دارد در بعضی نقاط هتل های لوکس و سرگرمیی جاذبه ساحل است و در بعضی نقاط دیگر ماهی گیری سنتی رواج دارد و همین سبب توجه گردشگران شده است، در همه منطقه ها ساحلی بلغارستان گردشگر ها را می بینید که در حال سرگرمی و آفتاب گیری هستند ، ماسه های طلائی و سیاه از زیبایی های اصلی این سواحل است اما اغلب عقیده دارند برترین سواحل دریای سیاه وارنا (Varna) و بورگاس (Burgas) هستند.

برای لذت بیشتر از اقامتتان در سواحل دریای سیاه می توانید هتل های لوکس حاشیه دریای سیاه را رزرو کنید.

2) صومعه ریلا

صومعه ریلا به عنوان اورشلیم بلغارستان معروف شده است، این صومعه در شمال شهر صوفیه بر فراز کوه ها قرار گرفته است از شهر صوفیه تا صومعه با اتومبیل باید حدودا 2 ساعت راه می باشد.

صومعه ریلا یکی از اماکن کهن اما بسیار زیبای بلغارستان است و مربوط به پیروان ارتودوکس می باشد، این مکان در طی قرون مختلف بارها تخریب شده یا آتش گرفته و دوباره بازسازی شده است، آخرین تاریخ ساخت و ساز و بنای دوباره این صومعه به سال 1800 میلادی باز می شود.

از نظر ظاهری صومعه ریلا منحصر به فرد و زیباست ، حیاطی وسیع دارد و کمی شبیه به کلیسا است، سقف این صومعه با کاشی کاری های زیبا تزیین شده و حس روحانی خوبی را به گردشگران القا می نماید .

3) شهر کهن پلودیو | Plovdiv

پلودیو از نظر وسعت دومین بزرگترین شهر بلغارستان بعد از صوفیه است ، اما این شهر دو ویژگی دارد که آن را برتر از صوفیه نموده و توجه گردشگران را به خود جلب نموده، اول این که روی تپه قرار گرفته و دیگر این که شهری قدیمی می باشد، قدمت این شهر را 6000 سال تخمین زده اند.

معماری ساختمان های این شهر همچون دوران رنسانس است و آمفی تئاترها و ساختمان های زیبایی دارد ، اغلب خانه ها رنگارنگ هستند و چشم انداز ای تماشایی ساخته اند، علاوه بر تماشا معماری کهن در این ناحیه تپه نوردی هم در این ناحیه لذت خاصی دارد.

4) هفت دریاچه | Seven Lakes

یکی از جاذبه های معروف و تماشای هفت دریاچه بلغارستان است که در همه فصول گردشگران را به خود جلب می نماید ، در فصل زمستان دریاچه ها یخ می بندد و چهره ای زیبا طبیعت می بخشد و در تابستان هم به علت آب و هوای عالی و منظره ها زیبا، گردشگر ها به ملاقات هفت دریاچه می فرایند.

در اطراف این دریاچه ها پر است از آبشار و رودخانه های زیبا و دلنشین با آب های زلال، البته برای رسیدن به این دریاچه ها باید کمی کوه نوردی کنید.

در افسانه های کهن بلغارستان می گویند این هفت دریاچه به علت جمع شدن اشک چشم غولی تشکیل شده که از دوری معشوقه اش می گریسته و به کوه ها پناه برده بوده است.

5) قلعه بلوگرادچیک | Belogradchik

قلعه بلوگرادچیک به علت قرار گیری میان صخره هایی زیبا با اشکالی عجیب و غریب معروف شده است، به راستی که این قلعه ترکیبی از زیبایی های طبیعی و بشری است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می نماید.

این قلعه آن قدر شگرف و مجذوب کننده است که در سال 2009 میلادی نامزد قرار گیری در لیست جهانی عجایب هفتگانه شد، در این مکان ترکیب شن و ماسه و صخره با گیاهان گوناگون را می توانید مشاهده کنید، پیشنهاد می کنیم اگر مسافر بلغارستان هستید این قلعه زیبا را از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2090

به "تور بلغارستان: از کدام نقاط گردشگری بلغارستان بازدید کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: از کدام نقاط گردشگری بلغارستان بازدید کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید