سوریه از قانون قیصر سربلند و پیروز خارج خواهد شد

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، امیل لحود رئیس جمهور اسبق لبنان با اشاره به اینکه قانون قیصر از فردا اجرایی خواهد شد، به فشارها علیه دمشق اشاره کرد و گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه زیر بار این فشارها تسلیم نخواهد شد و تلاش های واشنگتن بی ثمر خواهد بود.

سوریه از قانون قیصر سربلند و پیروز خارج خواهد شد

لحود تاکید کرد: ما از زمان بروز بحران در سوریه اطمینان داشته ایم که دمشق با رئیس جمهورش پیروز خواهد شد و معادله جدیدی را تحمیل خواهد کرد که مفهومش این است که اعراب لقمه راحت الحلقومی برای آمریکاییها نیستند و اینکه تلاش ها برای تبدیل بحران سوریه به جنگ طایفه ای با وجود همه توطئه ها و پولهایی که هزینه شده و شایعاتی که مطرح می شود، راه به جایی نخواهد برد.

رئیس جمهوری اسبق لبنان افزود: قانون قیصر فقط سوریه را هدف قرار نمی دهد بلکه لبنان را نیز هدف قرار می دهد. متاسفانه برخی راضی به سوختن کشور برادر(سوریه) هستند و متوجه نیستند که شراره های آن به آنها می رسد. توطئه گران در لبنان باید بدانند که سوریه با کمک متحدانش سربلند و پیروز خارج خواهد شد؛ اما ما در لبنان تسلیم می شویم تا ما را گرسنه نگه دارند و گردنمان را زیر تیغ آنها می گذاریم.

لحود اعلام کرد: زمان مقابله با متجاوزان و قرار دریافت در کنار کشورهایی که زمانی که نیاز داشتیم در کنار ما قرار دریافتد و از ما حمایت کردند، فرا رسیده است.

گفتنی است که قانون قیصر، ضد سوریه و رئیس جمهور و معاونان و علیه افراد و شرکتها و موسساتی است که حمایت مالی ومادی و فناوری از دولت سوریه به عمل می آورند. این قانون بسکمک از بخش های صنعتی سوری و زیرساختها و تولید انرژی و فرآورده های نفتی را شامل می شود و بر شرکتهای خارجی تاثیر می گذارد و مانع مشارکت آنها در بازسازی سوریه می شود و به عبارت دیگر این قانون کل اقتصاد سوریه را هدف قرار داده است.

دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا با قانونی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیستم دسامبر 2019 آنرا امضا کرد، موافقت کردند این قانون از هفدهم ژوئن سال 2020 قابل اجراست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1132

به "سوریه از قانون قیصر سربلند و پیروز خارج خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه از قانون قیصر سربلند و پیروز خارج خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید