شانس توافق نفتای جدید آمریکا، مکزیک و کانادا به حداقل رسید

به گزارش اسلیم فا، با گذشت 6 ماه از توافق آمریکا، مکزیک و کانادا برای همکاری در قالب یک توافق نفتای جدید شانس تائید نهایی این توافق از سوی این سه کشور با توجه به نتایج انتخابات در حال کاهش است.

شانس توافق نفتای جدید آمریکا، مکزیک و کانادا به حداقل رسید

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، با گذشت بیش از 6 ماه از امضای توافق نفتای جدید از سوی آمریکا، کانادا و مکزیک و با توجه به اینکه این توافق باید از سوی مجلس های این سه کشور تائید گردد نتایج انتخابات از کاهش روزبه روز شانس تصویب نهایی آنها از سوی نمایندگان کشورها حکایت دارد.

توافق اولیه در این زمینه پس از حدود یک سال مذاکرات فشرده و خروج آمریکا از توافق نفتای قبلی به نتیجه رسید اما این توافق نتوانست به مناقشات تجاری بین سه کشور خاتمه دهد. در صورتی که تصویب این توافق از سوی مجالس سه کشور بیش از این به طول بیانجامد ممکن است این مسئله به رقابت های پیش از انتخاب های آینده کشیده گردد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در سال 2020 برگزار گردد و کانادا نیز در ماه اکتبر انتخابات فدرال را پیش رو دارد.

تاخیر در تصویب و اجرای این توافق به این معناست که شرکت ها و فعالان مالی همچنان نسبت به ساختار جدید حاکم بر سرمایه گذاری های آینده خود در هاله ای از ابهام قرار دارند.

آندرس روزنتال معاون پیشین وزارت امور خارجه مکزیک می گوید: توافق نفتای جدید موسوم به USMCA دچار مشکل شده است. اگرچه وی معتقد است در نهایت این توافق تصویب خواهد شد اما به اعتقاد روزنتال مخالفت از سوی دموکرات ها و اتحادیه های کارگری در آمریکا در کنار مناقشات تجاری موجود باعث می گردد تصویب این توافق طی ماه های آینده بسیار بعید به نظر برسد.

مجلس کانادا هم باید این توافق را تصویب کند که مقامات کانادایی می گوید در این زمینه با مشکل جدی در کمبود زمان روبرو هستند چرا که تنها چند هفته تا خاتمه کار مجلس کنونی کانادا در ماه ژوئن باقی مانده و بعید به نظر می رسد تا سال 2020 نمایندگان جدید و مجلس آینده این کشور بتواند USMCA را تصویب کند.

به نظر می رسد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا نسبت به تصویب USMCA توسط نمایندگان اکثریت دموکرات مجلس، این کشور ناامید شده است.

وی تهدید نموده است در صورتی که کنگره در تصویب USMCA عجله نکند اجرای توافق نفتای قبلی را به طور کامل متوقف خواهد نمود و در صورتی که اجرای توافق نفتا متوقف گردد سه کشور مکزیک، آمریکا و کانادا به اجرای توافقات پیش از سال 1994 و تصویب نفتا روی خواهند آورد.

در واقع مکزیک و کانادا با هدف مستثنی شدن از قانون اعمال تعرفه بر واردات در آمریکا تن به توافق جدید داده اند. از طرف دیگر لغو اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از مکزیک و کانادا به آمریکا در توافق USMCA دیده نشده است و به همین دلیل این دو کشور بی صبرانه به دنبال حل این مشکل نیز هستند.

مکزیک بارها تهدید نموده است در صورتی که آمریکا بر واردات این فلزات از مکزیک تعرفه اعمال کند بر واردات چندین کالای آمریکایی به مکزیک تعرفه مقابله جویانه اعمال خواهد نمود و این مسئله از خاتمه ماه جاری شروع خواهد شد.

از طرف دیگر ترامپ هم مکزیک را تهدید نموده است در صورتی که کوشش های خود را برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی از مکزیک به آمریکا را افزایش ندهد تعرفه های جدیدی بر واردات خودرو از مکزیک اعمال خواهد نمود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 365

به "شانس توافق نفتای جدید آمریکا، مکزیک و کانادا به حداقل رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "شانس توافق نفتای جدید آمریکا، مکزیک و کانادا به حداقل رسید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس توافق نفتای جدید آمریکا، مکزیک و کانادا به حداقل رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید