شب استاد عبدالله قوچانی برگزار می شود

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، عبدالله قوچانی در سال 1327 در بغداد از پدر و مادر ایرانی به جهان آمد و تحصیلات ابتدائی، متوسطه، دبیرستان و دانشگاه در همان شهر به سرانجام رساند. در سال 1351 به ایران برای اولین بار نقل مکان کرد و ابتدا دو سال دوره نظام وظیفه به به سرانجام رساند که بعد از آن به مدت 6 ماه به عنوان دبیر زبان عربی در شهرستان تربت جام مشغول شد. در سال 1355 در مرکز باستانشناسی ایران استخدام شد و در موزه ملی ایران به عنوان کارشناس بررسی متون عربی مشغول کار شد و تا زمان بازنشستگی در سازمان میراث فرهنگی ادامه کار داد و در حین خدمت پیروز به اخذ درجه کارشناسی ارشد در تاریخ شد . در مدت خدمت خود 13 کتاب و 50 مقاله به زبان فارسی و انگلیسی و آلمانی چاپ کرده و اکنون 4 کتاب در اماده چاپ دارد.

شب استاد عبدالله قوچانی برگزار می شود

قوچانی از موزه های معروف دنیا مانند موزه بریتانیا، اشمولین، لوور، برلن، هامبورگ، متروپلیتن، لوس انجلس و تورنتو بازدید به عمل آورد و بر روی اشیاء دوره اسلامی آن موزه ها با استفاده از بورس های مطالعاتی مطالعاتی انجام داد. وی در سال 1384 از سازمان میراث فرهنگی - پژوهشکدۀ زبان و گویش بازنشسته شد ولی بازنشستگی باعث متوقف شدن کارهای پژوهشی وی نشد و همچنین به پژوهش در زمینه هنر اسلامی مشغول می باشد.

در شب استاد قوچانی، ناصر نوروز زاده چگینی، حسین رایتی مقدم، سعید خود داری نایینی، نادر کریمیان سردشتی، محمد علی مخلصی سخنرانی خواهند کرد. این مراسم در ساعت پنج بعد از ظهر شنبه دوازدهم اسفند 1396در محل تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات الهی. نبش چها رراه ورشو برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 942

به "شب استاد عبدالله قوچانی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب استاد عبدالله قوچانی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید