شورای اروپا تهدید اردوغان درباره مهاجران را محکوم کرد

به گزارش اسلیم فا، رئیس شورای اروپا تهدیدات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر رها کردن آواره های سوری به سمت مرزهای اروپایی را محکوم کرد.

شورای اروپا تهدید اردوغان درباره مهاجران را محکوم کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا روز آدینه تهدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر رها کردن آواره های سوری به سمت مرزهای اروپا را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تاسک گفت: ترکیه باید نگرانی های اصلی ما درباره اقداماتی که ممکن است منجر به فاجعه انسانی دیگری گردد درک کند و ما هرگز این را نخواهیم پذیرفت که از پناهجویان به عنوان اسلحه ای جهت ارعاب ما مورد استفاده قرار گیرند. تهدیدات دیروز رئیس جمهور اردوغان کاملاً بیجا هستند.

دیروز (پنجشنبه) اردوغان در واکنش به نقدها گسترده مقام های اروپایی از عملیات این کشور در سوریه، تهدید کرد که اگر این نقدها ادامه داشته باشد، در آن صورت آنکارا مرزهای خود را باز نموده و اجازه می دهد 3.6 میلیون آواره سوری که در ترکیه به سر می برد، به سمت اروپا سرازیر شوند.

حمله ترکیه به مرزهای شاقتصادی سوریه که از بعدازظهر چهارشنبه شروع شد، توسط کشورهای متعددی مورد محکومیت نهاده شد.

ترکیه و اتحادیه اروپا سال گذشته توافقی امضا کردند که بر اساس آن آنکارا پذیرفت در ازای دریافت یاری های اقتصادی از اتحادیه اروپا، از آوارگان سوری میزبانی نموده و مانع حرکت آن ها به سمت اروپا گردد. اردوغان بارها اروپا را به عدم پایبندی به این توافق متهم نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 507

به "شورای اروپا تهدید اردوغان درباره مهاجران را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای اروپا تهدید اردوغان درباره مهاجران را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید