صادرات صنایع دستی اهمیت بسیار بالایی دارد

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، صادرات صنایع دستی اهمیت بسیار بالایی دارد.

صادرات صنایع دستی اهمیت بسیار بالایی دارد

سید عزت الله ضرغامی در دیدار با جمعی از صادر نمایندگان و فعالان حوزه صنایع دستی که در محل دفتر وزیر برگزار گردید، گفت: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه صادرات صنایع دستی به آن به صورت جدی توجه کرد، ایجاد دفتر برنامه ریزی است. صادرات در همه حوزه ها مهم است اما در حوزه صنایع دستی اهمیت بیشتری می یابد.

وی اظهار کرد: تشکیل این جلسه به این علت است که شما مسائل را بیان کنید. به عنوان مثال درباره مواد اولیه، موانع گمرکی و دیگر مسائل در این جلسه و جلساتی مانند این باید در پی راه چاره باشیم. اگر مسائل صادرات برطرف گردد فراوری نماینده نیز دلگرم می گردد و به صورت سه شیفت به فعالیت خواهد پرداخت.

ضرغامی ادامه داد: صنایع دستی برای من به عنوان وزیر این وزارتخانه بسیار اهمیت دارد. به همین علت است که با فعالان و فراوری نمایندگان صنایع دستی جلسات زیادی را برگزار می کنم و از نمایشگاه ها و بازارچه ها بازدید میکنم. گاهی اوقات بازدیدهای من تا 3 ساعت هم طول میکشد و در این بازدیدها و نشست ها از نزدیک با فعالان و فراوری نمایندگان صنایع دستی گفت و گو میکنم.

او با اشاره به اهمیت معرفی صنایع دستی ایرانی در کشورهای مختلف جهان اضافه نمود: سفیر تازه ایران در اسپانیا، چند روز قبل از اعزام با من دیدار داشت و در آن دیدار درباره اهمیت صنایع دستی ایرانی با او صحبت کردم.

ضرغامی اضافه نمود: رایزن های فرهنگی نقش مهمی دارند و تمام رایزن های فرهنگی ما باید در محل مأموریتی خود نسبت به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی اقدام نمایند. این باعث خواهد شد تا بازاریابی صنایع دستی تقویت گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: یکی از ویژگی های صادرات صنایع دستی این است که معمولاً حجم آن کم است و صادرات آن سخت نیست. از این رو در کنار صادرات عمده، به صورت خرد و چمدانی میتوان صادرات انجام داد. بنابراین باید بسته های کوچک صادراتی تعریف کرد تا صادرات صنایع دستی آسان تر انجام گردد.

ضرغامی با اشاره به اهمیت تقویت همکاری ها بین وزارتخانه خود و بخش خصوصی افزود: ما و شما یکی هستیم و با یاری هم باید دو جنس کار را انجام دهیم. یکی برطرف موانع و دومی ایجاد مشوق. هر دو دارای اهمیت است و می تواند به صادرات بهتر صنایع دستی یاری کند. هر قدر صادرات صنایع دستی تقویت گردد، به نفع کشور است و فراوری نیز رونق می گیرد. ظرفیت های بالایی در فراوری محصولات صنایع دستی وجود دارد که در فروش و صادرات میتوان از آن به برترین نحو استفاده کرد.

در این نشست بعلاوه مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و نیز تعدادی از صادر نمایندگان در حضور ضرغامی به بیان دیدگاه ها و ارائه مطالب خود پرداختند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2308

به "صادرات صنایع دستی اهمیت بسیار بالایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات صنایع دستی اهمیت بسیار بالایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید