کرونا در اروپا، از هشدار آلمان درباره وقوع پاندمی های تازه تا سگ های کرونایاب

به گزارش اسلیم فا، صدر اعظم آلمان در سخنانی درباره وقوع پاندمی های نو و لزوم آمادگی برای مقابله با آن تاکید نموده و نتیجه یک تحقیق در انگلیس هم نشان می دهد که سگ های آموزش دیده می توانند بیماران کرونایی را از بوی آنها شناسایی نمایند.

کرونا در اروپا، از هشدار آلمان درباره وقوع پاندمی های تازه تا سگ های کرونایاب

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

درخواست آلمان برای انعقاد قراداد پاندمی بین المللی

نوترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان خواهان یک توافق پاندمی بین المللی شده و گفته است: با توجه به اینکه جلوگیری از توسعه جهانی ویروس کرونا در سال گذشته موفقیت آمیز نبود باید همکاری های بین المللی در این زمینه تنگاتنگتر گردد.

وی در آستانه شروع کنفرانس مجازی سالانه سازمان بهداشت جهانی گفته است: کشورها باید خود را به همکاری و اجرای مقررات مشترک موظف نمایند.

هدف طرح معاهده بین المللی پاندمی ها از جمله الزام کشورها به تبادل اطلاعات بهتر است تا در صورت بروز خطر آژیر هشدار ها زودتر به صدا درآید و از توسعه ویروس در سراسر جهان جلوگیری گردد. بعضی کشورها از ترس از دست دادن استقلال خود مخالف اجرای این طرح هستند.

اشپاهن بعلاوه از دیگر کشورها خواست پول بیشتری در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دهند.

آلمان خواهان اصلاح سازمان بهداشت جهانی شد

وی تاکید نمود که اکنون زمان اصلاح سازمان بهداشت جهانی است و باید از این فرصت استفاده گردد.

کاهش چشمگیر آمار مبتلایان نو در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 2682 مورد نو به کرونا در عرض24 ساعت در این کشور اطلاع داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان نو در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 62.5 کاهش پیدا کرد. 43 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مناقشه در دولت ائتلافی اتریش درباره چگونگی تداوم مبارزه با کرونا

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش از پایین آمدن نرخ مبتلایان در کشورش به ازای هر 100 هزار نفر به زیر 50 ابراز خرسندی نموده و این مسئله را یادآوری کرد که بر اساس قانون اساسی اصل آزادی های ممکن بیشتر و محدودیت ها تنها در صورت ضرورت همواره رعایت می گردد.

علاوه بر این کورتس گفت که قاطعانه به این گفته خود پایبند است که در نشست تخصصی روز آدینه آینده با فرمانداران ایالات درباره مراحل گشایش بیشتر در ماه ژوئن و جولای تصمیم خواهند کرد. وی در این راستا بر وزیر بهداشت کشور خود فشار وارد کرد.

صدر اعظم اتریش گفت که در حال حاضر همه پارامترها در مبارزه با این ویروس در جهت درستی واقع شده است و در حالی که نرخ مبتلایان نو کاهش می یابد تعداد واکسینه شده ها سریع تر از حد انتظار در حال افزایش است. وی با اشاره به این شرایط گفت که بر سر وعده های خود برای بازگشایی های بیشتر در ماه ژوئن است.

موکشتاین، وزیر بهداشت اتریش اخیرا انتقاد شدیدی به این موضع گیری های صدر اعظم وارد نموده و اعلام نموده که ترجیح می دهد بر اساس داده ها و حقایق تصمیم گیری کند.

وی انتظارات شهفرایندان برای کاهش قریب الوقوع محدودیت ها را کاهش داده و اعلام نموده که حتی در زمستان آینده هم به ماسک احتیاج خواهد بود. وی گفت که استاده از ماسک همچنان در همه منطقه ها باید ادامه یابد. وزیر بهداشت در عین حال درباره سرانجام استفاده اجباری از ماسک در فضای آزاد در تابستان ابراز امیدواری نموده است.

اگوست وویگنر، از مقامات حزب خلق اتریش صدر اعظم هم اعلام نموده که می خواهد در تبادل نظر با وزیر بهداشت وی را برای کاهش بیشتر محدودیت ها متقاعد کند.

وی تاکید نمود که هدف از مقابله با این پاندمی همواره جلوگیری از فشار بیش از حد بر بخش های مراقبت های ویژه و محافظت از سلامتی اتریشی ها بوده که بر اساس آخرین تحقیقات محقق شده است.

آرمین فیلدر از کارشناسان کمیسیون کرونا در اتریش هم از رویکرد محتاطانه وزیر بهداشت اتریش در کاهش محدودیت ها حمایت نموده و خطاب به صدر اعظم کشورش گفت که اگر کارشناسان وی و مشاورانش خوب باشند درباره تصمیم گیری های عجولانه به وی هشدار می دهند. وی توصیه کرد که تا اول جولای هیچ تغییری در شرایط محدودیت ها ایجاد نگردد.

قرار است هفته آینده درباره کاهش بیشتر محدودیت ها در ماه ژوئن در یک نشست تخصصی تصمیم گیری گردد. تا آن موقع مناقشات در این باره در دولت ائتلافی همچنان ادامه خواهد داشت.

دولت اتریش با توجه به کاهش چشمگیر نرخ مبتلایان نو و واکسیناسیون سریع مدتی است که فرایند کاهش محدودیت ها را در دستور کار قرار داده است.

مشاور سابق لندن جانسون را متهم به دروغگویی در بحران کرونا کرد

دومینیک کامینگز، مشاور سابق دولت انگلیس هم دولت بوریس جانسون را متهم به دروغگویی نموده و گفته است: وی درباره استراتژی اصلی خود در مبارزه با کرونا دروغ گفته است. به گفته وی دولت در واقع در اوایل سال 2020 ابتدا تصمیم گرفته بود به وسیله توسعه ویروس کرونا در بین مردم تا سپتامبر سال بعد از آن به مصونیت گله ای در کشورش برسد.

وی تاکید نمود که جانسون تازه بعد از اینکه از طرف گروه های مختلف مورد انتقاد نهاده شد و شفاف سازی شد که این طرح وی می تواند منجر به فاجعه گردد این استراتژی را تغییر داد.

دولت جانسون البته این اتهامات را رد می نماید.

درگیری پلیس و ناقضان محدودیت های کرونایی در هایدلبرگ آلمان

صدها نفر در هایدلبرگ آلمان شب گذشته در یک پارتی ضد کرونایی شرکت کردند که این تجمع به درگیری ها و ناآرامی هایی منجر شد.

بعد از اینکه پلیس برای انحلال این تجمع اعتراضی وارد عمل شد معترضان به سمت نیروها و خودروهای آن ها بطری و اشیاء دیگر پرتاب کردند. در جریان این ناآرامی ها 3 نیروی پلیس مجروح شده و 8 خودرو آسیب دیدند.

سگ های آموزش دیده می توانند بوی کرونایی ها را تشخیص دهند

بر اساس یک آنالیز انگلیسی سگ های آموزش دیده می توانند افراد آلوده به کرونا را به وسیله بوی آن ها تشخیص دهند. دانشکده بهداشت و پزشکی گرجهتی در لندن (LSHTM) روز دوشنبه گفت که 6 سگ آموزش دیده نمونه ای از افراد آلوده با را با دقت 82 تا 94 درصد شناسایی نموده اند. این نتیجه گیری مطالعات قبلی کارشناسان آلمانی را هم تایید می نماید.

هشدار مرکل درباره خطر وقوع پاندمی های نو

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در شروع نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطرات همه گیری ها و پاندمی های نو هشدار داد. وی از جامعه جهانی خواست با آمادگی بیشتری به این مسئله بپردازند. مرکل در پیامی ویدئویی تاکید نمود که این پاندمی هنوز تمام نشده و آخرین بیماری همه گیر هم نیست. مرکل هم خواهان یک توافق پاندمی بین المللی شده که همکاری های بهتر بین المللی را میسر می نماید. مرکل تاکید نمود که بعد از پاندمی قبل از پاندمی است. وی اضافه کرد: ما باید روی پاندمی بعدی بخوبی آماده باشیم و این سیگنالی است که من از این نشست انتظار دارم.

درخواست فرانسه برای دادن اختیارات بیشتر به سازمان بهداشت جهانی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم در پیامی جداگانه خواهان اختیارات بیشتر برای سازمان بهداشت جهانی شد.

دبیر کل سازمان ملل هم از جامعه بین المللی خواست که با بحران کرونای جهانی با استراتژی مشابه یک جنگ مقابله نمایند. وی در این باره گفت: ما در جنگ با ویروس هستیم. وی اضافه کرد: جهان برای اطمینان از دسترسی برابر همه کشورها به سلاح ها در مبارزه با این پاندمی به منطق و فوریت اقتصاد جنگ احتیاج دارد.

کاهش 85 درصدی اقامت های شبانه جهانگرد ها در اسپانیا

اسپانیا هم بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در ماه آوریل امسال میلادی حدود 4.05 میلیون شب اقامت در هتل ها را ثبت نموده که 85 درصد کم تر از این دوره زمانی در سال 2019 بوده است. در آوریل سال گذشته هم به علت محدودیت های کرونایی گردشگری در اسپانیا کاملا متوقف شده بود.

اجرای طرح گواهی سبز در لیتوانی

لیتوانی هم روز دوشنبه طرح گواهی سبز دیجیتال برای افراد واکسینه شده، تست داده و بهبود یافته بعد از کرونا را به حال اجرا درآورد. این گواهی برای افراد دارنده آن آزادی های بیشتری را در دوران کرونا فراهم می نماید.

نوترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 9,704 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 70 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,235 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 5 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,995 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 72 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,603,666 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 108,596 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,462,538 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,721 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,188,190نفربه کرونا مبتلا شده اند و 125,225 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

نوترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,636,453 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 79,620 نفر هم هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,654,201 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 87,973 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1785

به "کرونا در اروپا، از هشدار آلمان درباره وقوع پاندمی های تازه تا سگ های کرونایاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار آلمان درباره وقوع پاندمی های تازه تا سگ های کرونایاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید