طرز تهیه سالاد سیب زمینی و گردو

به گزارش اسلیم فا، بافت سالاد سیب زمینی و گردو مانند سالاد الویه و ماکارونی به گونه ای است که امکان قالب زدن و تزیین دارد و در میهمانی ها، زیبایی سفره را دو چندان می نماید در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این سالاد خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و گردو

سالاد ها همواره جز برترین انتخاب ها برای صرف یک وعده غذایی سبک هستند خوشبختانه تنوع گسترده ای از سالاد ها موجود است که هر ذائقه و سلیقه ای را پوشش می دهد سالاد ها در کنار خوشمزگی و سبکی سرشار از مواد مغذی هستند.

اگر به رستوران­ های بزرگ سری بزنید خواهید دید در منوی آن ها سالاد های بسیاری وجود دارد که حتی گاهی اوقات از غذا های اصلی گران ­تر و متنوع ­تر هستند.

در کل سالاد غذا یا پیش غذایی است که از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مانند سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و... سرو می گردد. سالاد ها معمولاً به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن ها اضافه شوند که در این صورت ارزش غذایی آن بیشتر می گردد و می توان به عنوان غذا نیز آن را میل کرد.

امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد سیب زمینی و گردو را به شما عزیزان آموزش دهیم به علت مواد موجود در این سالاد می توانید مثل سالاد الویه و سالاد ماکارونی از آن به عنوان وعده اصلی غذایی بهره ببرید.

بافت این سالاد مانند سالاد الویه و ماکارونی به گونه ای است که امکان قالب زدن و تزیین دارد و در میهمانی ها، زیبایی سفره را دو چندان می نماید در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این سالاد خوشمزه آشنا شوید.

سیب زمینی پخته و نگینی خرد شده 2 پیمانه

سینه مرغ نگینی خرد شده 1 پیمانه

خیارشور نگینی خرد شده 1/2 پیمانه

پیازچه خرد شده 1/2 پیمانه

مغز گردو خرد شده 1/2 پیمانه

سس مایونز 1/2 پیمانه

پیاز 1 عدد

خامه صبحانه 1 تا 2 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه 1 تا 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

نمک به اندازه لازم

وقتی سیب زمینی را پختید باید بگذارید خنک گردد بعد سس را به آن اضافه کنید، چون اگر سیب زمینی داغ باشد سس به خرد آن می رود و باعث می گردد شما فکر کنید که سس کم است در نتیجه سس بیشتری اضافه کنید اضافه کردن بیش از حد سس باعث شل شدن بافت سالاد شما می گردد.

برای اینکه مرغ خوش طعم تر گردد به جای آب آن را با استاک، ساقه کرفس و هویج بپزید. استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان ها به همراه سبزیجات ساقه ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می شوند.

استاک ها در انواع سوپ ها، انواع سس ها و البته بسیاری از غذا های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا ها دارند می توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت ها بخرید.

در مصرف سس مایونز دقت داشته باشید سس مایونز کالری بسیار بالایی دارد و چاق کننده است بنابراین باید به اندازه محدود به مصرف برسد لذا سس مایونز را حساب شده و معین اضافه کنید اگر طعم خامه را نمی پسندید می توانید آن را حذف کنید، چون طعم دهنده اصلی این سالاد سس مایونز است.

همواره وقتی در تهیه غذا یا سالادی سس مایونز در مواد اولیه وجود دارد عده ای می پرسند می گردد به جای آن از ماست استفاده کرد این مسئله تا حدودی سلیقه ای است اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن ندارید می توانید ماست چکیده را جایگزین کنید، اما ماست معمولاً آب می اندازد بنابراین توصیه می گردد برای مهمانی ها این کار را انجام ندهید.

1- ابتدا سینه مرغ را با پیاز + هویج + کرفس + نمک + زردچوبه + استاک مرغ بپزید بعد از پخت آن را به صورت نگینی برش دهید.

2- سیب زمینی را آب پز کنید بعد از اینکه سرد شد آن را به صورت نگینی برش دهید.

3- خیار شور و پیازچه را هم به صورت نگینی خرد کنید.

4- گردو ها را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید بعد پوست آن ها را جدا کنید اگر گردو را با پوست اضافه کنید ممکن است سالاد کمی تلخ گردد.

5- مرغ + سیب زمینی + خیار شور + گردو + پیازچه را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید.

7- اگر تمایل داشتید مقداری از آب مرغ را به مواد اضافه کنید، اما توجه داشته باشید آب مرغ را باید خیلی کم اضافه کنید تا بافت سالاد شما شل نگردد.

8- سس مایونز + خامه + نمک + فلفل + آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید.

9- مواد را در ظرف مورد نظر بریزید و چند ساعتی در یخچال قرار دهید.

1- در صورتی که می خواهید سالاد خود را به صورتی قالبی سرو کنید اول باید در نظر داشته باشید که باید سالاد کمی سفت تر از حالت معمولی باشد بنابراین مایعات سالاد مثل آب مرغ و سس و ... را کمی کمتر بریزید.

2- در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج گردد تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید در واقع کیسه فریزر باید از قالب بزرگ تر باشد.

3- پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند و مواد منسجم گردد سپس آن را حدود 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4- پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد قالب را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید و به آرامی قالب را بردارید تا سالاد از قالب خارج گردد سپس کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کم است می توانید کمی سس به آن اضافه کنید و با پشت قاشق پخش کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2165

به "طرز تهیه سالاد سیب زمینی و گردو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد سیب زمینی و گردو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید