فرانسه به دنبال اخذ مالیات سنگین از شرکت های فناوری آمریکا

به گزارش اسلیم فا، پس از آنکه آمریکا، مذاکره با فرانسه بر سر اخذ مالیات از شرکت های فناوری را متوقف کرد، این کشور هم درصدد برآمده تا مالیات سنگینی از شرکت های آمریکایی طلب کند.

فرانسه به دنبال اخذ مالیات سنگین از شرکت های فناوری آمریکا

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، قرار بود آمریکا وفرانسه به وسیله مذاکرات دو جانبه بر سر نحوه دریافت مالیات از شرکت هایی مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، آمازون و غیره به توافق برسند. اما آمریکا این مذاکرات را متوقف کرد تا چارچوبی جهانی در این زمینه تنظیم گردد.

برونو لو مارین وزیر دارایی فرانسه در واکنش به این اقدام آن را تحریک آمیز توصیف نموده و از آنالیز موضوع به طور مستقل خبر داده است.

وی افزوده است که انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا به دنبال اخذ مالیات منصفانه از شرکت های آمریکایی با حداکثر سرعت ممکن هستند و تا رسیدن به توافق بر سر این موضوع تنها چند سانتیمتر باقی مانده بود. شرکت های فناوری از معدود موسساتی هستند که از شیوع ویروس کرونا سود برده اند.

کشورهای اروپایی معتقدند بعضی شرکت های فناوری آمریکایی و به خصوص گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون با سوءاستفاده از قوانینی مالیاتی بعضی کشورهای اروپایی مبالغ عادلانه ای را به عنوان مالیات به دولت های قاره سبز پرداخت نمی نمایند و این شرایط باید تغییر کند. این امر موجب اخذ جریمه های مختلف از شرکت های مذکور نیز شده، اما شرایط به طور اساسی تغییر ننموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1167

به "فرانسه به دنبال اخذ مالیات سنگین از شرکت های فناوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به دنبال اخذ مالیات سنگین از شرکت های فناوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید