فرسودگی 80 درصد اتوبوس های کشور، اختصاص وام 2 هزار میلیاردی برای بازسازی اتوبوس ها

به گزارش اسلیم فا، معاون وزیر کشور، از یاری نقدی 3 هزار میلیارد تومانی دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ها اطلاع داد و گفت: وام 2 هزار میلیارد تومانی برای بازسازی اتوبوس ها اختصاص داده می گردد.

فرسودگی 80 درصد اتوبوس های کشور، اختصاص وام 2 هزار میلیاردی برای بازسازی اتوبوس ها

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد درباره نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کشور اظهارداشت: 79 درصد از درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و بر اساس قانون نباید در سطح شهر ها تردد نمایند. علاوه بر این، 12 هزار اتوبوس در کشور در اختیار بخش خصوصی است و قرارداد 10 ساله آن ها با شهرداری ها تمام شده است. این در شرایطی است که در دستور العملی پیش بینی شده که بعد از اتمام قرارداد، باید ناوگان جدید به آن ها تحویل داده گردد.

وی با اشاره به نشست هفته گذشته مسوولان دولت و شهرداری برای آنالیز نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، شهردار تهران، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره چگونگی یاری به توسعه حمل و نقل شهری با توجه به افزایش قیمت بنزین برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

معاون وزیر کشور از پرداخت 6 هزار و 500 میلیارد تومان وام بلاعوض برای دوگانه سوز کردن 1.4 دهم میلیون دستگاه وانت اطلاع داد و اضافه نمود: در مصوبه دیگری قرار شد، در طرح جایگزین و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری چهار هزار دستگاه اتوبوس متوقف که احتیاج به تعمیرات اساسی از سوی شهرداری های کشور دارند، نوسازی شوند.

جمالی نژاد گفت: همچنین قرار است بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان به صورت نقدی در قالب طرح دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سه قسط پرداخت کند. از این مبلغ، 50 درصد مختص اتوبوس های شهر تهران و 50 درصد باقی مانده برای سایر شهرهاست.

به گفته رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛ 2 هزار میلیارد تومان هم برای بازسازی اتوبوس ها اختصاص پیدا می نماید که 50 درصد آن برای شهرداری تهران و 50 درصد دیگر مربوط به سایر کلانشهر ها است. بخشی از مبلغ نیز به صورت وام بلاعوض و بخشی دیگر در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت می گردد.

معاونعمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، این شرح را هم داد که اعتبارات یاری به توسعه حمل و نقل عمومی که در نشست هفته گذشته تصویب شد، ربطی به درآمد دولت از افزایش قیمت بنزین ندارد و از محل دیگری این تسهیلات پرداخت می گردد. ضمن اینکه تمام این مصوبات از همین سال جاری و به مدت یک سال اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 604

به "فرسودگی 80 درصد اتوبوس های کشور، اختصاص وام 2 هزار میلیاردی برای بازسازی اتوبوس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرسودگی 80 درصد اتوبوس های کشور، اختصاص وام 2 هزار میلیاردی برای بازسازی اتوبوس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید