فرم باید در خدمت محتوای اثر نویسنده باشد

به گزارش اسلیم فا، آرمین گفت:همیشه فرم در خدمت محتواست و اگر فرم خوب نباشد، می تواند به محتوا لطمه بزند.

فرم باید در خدمت محتوای اثر نویسنده باشد

منیژه آرمین نویسنده در گفت و گو با خبرنگار ، در خصوص سطحی نگری و توجه به فرم در نویسندگان امروز گفت: همیشه فرم در خدمت محتواست. اگر فرم خوب نباشد، می تواند به محتوا لطمه بزند.

وی با بیان اینکه فرم مهم است و کاربردی دارد،گفت: کاربردش این است که با محتوا هماهنگ شود. گاهی محتوا عالی و فرم اثر ضعیف است گاهی هم محتوا ضعیف و فرم اثر عالی است؛داستان نویسی مطلوب این است که فرم و محتوای اثر با هم منطبق شوند.

آرمین بیان نمود: فرم و محتوای اثر هر دو با ارزش هستند و نمی توان یکی را قبول و دیگری را رد کرد. آنچه از نظر انسانی و اهداف واقعی ادبیات مطرح می شود این است که فرم و محتوا با یکدیگر هماهنگ شود. فرم باید در خدمت محتوای اثر باشد و باید به فرم اثر اهمیت زیادی بدهند تا در ورطه فرم گرایی در اثرشان نیفتند.

این نویسنده با اشاره به اینکه فرم گرایی یک اتفاق است، گفت: در واقع در فرم گرایی نویسنده به یک وادی دست پیدا کرده و در همان وادی مانده است. نویسنده باید وادی خود را گسترش دهد و باید تحقیق و پژوهش کند تا محتوای اثرش هم به نوعی تعالی یابد. فرم گرایی در واقع ماندن در یک شیوه است و نویسنده باید از این وادی عبور کند تا به مطلوب بودن ادبیات واقعی برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 615

به "فرم باید در خدمت محتوای اثر نویسنده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرم باید در خدمت محتوای اثر نویسنده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید