مراقبت های پرستاری در منزل می تواند 85 درصد از هزینه های بیماران را کاهش دهد

به گزارش اسلیم فا، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مراقبت های پرستاری در منزل می تواند 85 درصد از هزینه های بیماران را کاهش دهد.

مراقبت های پرستاری در منزل می تواند 85 درصد از هزینه های بیماران را کاهش دهد

به گزارش خبرنگاران و بنابر اعلام وبدا، دکتر مریم حضرتی در نشست سراسری شوراهای هماهنگی پرستاری کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور که گرفتار تحریم و بحران هستیم، پرستاران نیز مانند سایر اقشار جامعه مقاوم هستند و این دوران سخت با مقاومت پرستاران، پزشکان و مردم با موفقیت خواهد گذشت، اضافه نمود: پرستاران در قلب مقاومت علیه شرایط سخت کشور هستند، چون توانایی ارائه مراقبت های جامع، مشارکت در توسعه خدمات، کمک به اعضای تیم سلامت، حمایت از بیماران و ظرفیت سازی در نظام سلامت را دارند.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، افزایش دسترسی آحاد جامعه به مراقبت های پرستاری با کیفیت و مقرون به صرفه است، اضافه نمود: مراقبت، طیف بسیار وسیعی دارد و حتی درمان هم جزیی از مراقبت است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در چند ماه گذشته توسعه مراکز مراقبت های پرستاری در منزل و تصویب طرح آزمایشی پوشش بیمه ای تعرفه خدمات مراقبت در منزل در دستور کار ما قرار گرفته و مطالعات در کشورهای مختلف نشان می دهد که این مراقبت ها تاثیرگذاری بسیار زیادی دارند و این مراقبت ها در کشوری مانند هنگ کنگ، توانسته 85 درصد از هزینه های بیماران را کاهش دهد.

حضرتی گفت: با همکاری معاونت درمان، مراقبت های حمایتی تسکینی تقویت گردیده و گروه های پزشکی و پرستاری دوره های آموزشی مراقبت های حمایتی تسکینی را با هدف حمایت از بیماران سرطانی گذرانده اند.

وی اضافه نمود: آیین نامه ایجاد مراکز جامع مراقبت های پرستاری تدوین گردیده و این مراکز، سطح بین خدمات مراقبت های پرستاری در منزل و بیمارستان و برای افرادی است که شرایط مسکونی مناسبی ندارند و یا از داشتن افرادی که بخواهند از بیماران مراقبت نمایند، محروم هستند.

بنابر اعلام وبدا، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: جلسات ستاد تحول سلامت یکی از مستمرترین جلساتی است که در وزارت بهداشت و با حضور دکتر هاشمی هر هفته تشکیل می گردد و از مدیران پرستاری نیز انتظار است که با حضور در دانشگاه ها، در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها، مشارکت نمایند.

حضرتی با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای جدا شدن اضافه کار از کارانه پرستاران، گفت: تا کنون چندین جلسه کارشناسی در این خصوص برگزار گردیده و جلسه نهایی آن نیز بزودی برگزار می گردد. همچنین مشکلات طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد(قاصدک) در نشست هایی که با مدیران معاونت درمان داشتیم، شناسایی گردیده و رفع می گردد.

وی یکی از اقدامات معاونت پرستاری را همکاری با سایر معاونت های وزارت بهداشت مطرح نمود و اضافه نمود: با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع، کارگروه منابع انسانی تشکیل، آیین نامه جذب و نگهداشت نیروهای گروه های پرستاری در مناطق محروم، پیش نویس آیین نامه رتبه بندی پلکانی گروه های پرستاری در بالین و پیش نویس اولیه آیین نامه جذب پرستاران جویای کار اتباع بیگانه تدوین و جذب نیروهای پرستاری و کمک پرستاری پیگیری گردیده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در بیمارستان های دولتی 122 هزار و 628 پرستار مشغول به خدمت هستند، اما اطلاعات دقیقی از تعداد پرستاران فعال در بخش خصوصی نداریم.

حضرتی به تشریح شاخص های ملی مراقبت های پرستاری در بالین پرداخت و گفت: ارتقای میزان میانگین تعداد پرستار به تخت بیمارستانی از 0.79 به 1.8، ارتقای میزان میانگین گروه پرستاران از 1.1 به 2.5، افزایش تعداد پرستاران مرد به میزان 20 درصد، کاهش آمار بروز زحم بستر در بیماران بستری حداقل به میزان 40 درصد و افزایش 50 درصدی رضایتمندی مردم از ارائه خدمات پرستاری، از مهم ترین شاخص هایی است که در دستور کار معاونت پرستاری وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: دوره پرستاری بحران توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت برگزار گردید و 100 نفر از پرستاران در این دوره، آموزش های لازم را فرا گرفتند و در شرایط بحران های طبیعی، تیمی در سطح ملی با مشارکت 100 نفر از پرستاران آموزش دیده به ارائه خدمات می پردازند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در انتها ضمن تاکید بر اهتمام جدی به اخلاق حرفه ای و مراقبت های معنوی، گفت: کمیته اخلاق پرستاری در معاونت پرستاری وزارت بهداشت تشکیل گردیده و شاخص های اخلاقی در پرستاری و شاخص های بیمارستان های اخلاقی معین گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 16

به "مراقبت های پرستاری در منزل می تواند 85 درصد از هزینه های بیماران را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت های پرستاری در منزل می تواند 85 درصد از هزینه های بیماران را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید