مردم شتاب زده گوشت مرغ می خرند که این محصولات گران می شوند!

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران- رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: در هفته های اخیر مردم با دریافت عیدی و با توجه به نزدیک شدن شب عید و ایام نوروز اقدام به خرید شتاب زده گوشت قرمز و گوشت مرغ نموده اند که همین امر در افزایش قیمت این محصولات موثر بوده است.

مردم شتاب زده گوشت مرغ می خرند که این محصولات گران می شوند!

علی اصغر ملکی با بیان این که طی هفته های اخیر کاهش تقاضا در خرید گوشت قرمز نداشته ایم، ادامه داد: در هفته های اخیر فروش مغازه ها و قصابی ها بیش از حد پیش بینی شده بود و طی دو روز گذشته بازار از التهاب خارج شده است.

ملکی گفت: با توجه به شرایط فراوری و عرضه گوشت گوسفندی، به نظر می رسد اگر شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه ذخایر ورود پیدا نکند، قیمت ها برای شب عید و ایام نوروز به همین شکل باشد.

وی بیان داشت: طی روزهای گذشته در نامه ای به شرکت پشتیبانی امور دام درخواست عرضه ذخایر گوشت گوسفندی را ارائه دادیم که در صورت عرضه ذخایر گوشت گوسفندی بازار متعادل می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی بین 55 هزار تا 60 هزار تومان است، گفت: بر این اساس، هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی با دنبه بین 125 هزار تا 130 هزار تومان به مغازه داران و قصابی ها تحویل داده می گردد.

ملکی تاکید نمود: مغازه داران و قصابی ها می توانند هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه را با سود بین 10 تا 12 درصد یعنی با نرخ 140 هزار تومان بدست مصرف کنندگان برسانند و قیمت هایی بالاتر از این اجحاف در حق مصرف کنندگان خواهد بود.

مازاد دام زنده گوسفندی نداریم

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران درباره ادعای بعضی مبنی بر مازاد دام زنده گوسفندی در کشور، گفت: بعضی برای منافع شخصی خود به منظور صادرات دام زنده و کسب درآمدهای دلاری ادعای مازاد دام زنده در کشور را دارند، در حالی که چنین نیست و ما با مازاد دام زنده گوسفندی روبه رو نیستیم.

وی افزود: اگر مازاد دام زنده گوسفندی داشتیم باید شاهد کاهش قیمت ها در بازار می شدیم.

ملکی، علت بالا بودن گوشت قرمز گوسفندی را قیمت بالای نهاده های مورد احتیاج دامی دانست و اضافه نمود: چندی پیش دامداران با مشکل تامین نهاده ها با نرخ های مصوب روبه رو بودند به ناچار هر کیلوگرم جو را با قیمت 6 هزارتومان خریداری می کردند، بنابراین بالا بودن نرخ آزاد نهاده ها در فراوری و قیمت گذاری گوشت موثر است.

طبق برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی تا سرانجام سال 99 فراوری گوشت قرمز به 880 هزار تن پیش بینی شده بود.

این در حالی است که فراوری گوشت قرمز در سال 92 حدود 755 هزارتن بوده که آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر فراوری گوشت قرمز 2.5 درصد رشد داشته است.

اکنون سرانه مصرف گوشت قرمز 12.5 کیلوگرم است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1599

به "مردم شتاب زده گوشت مرغ می خرند که این محصولات گران می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم شتاب زده گوشت مرغ می خرند که این محصولات گران می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید