مشکل بودجه آموزش و پرورش تفکر خصوصی سازی است، معلم گران قیمت دانش آموز گران قیمت تربیت می نماید

به گزارش اسلیم فا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه معلم گران قیمت دانش آموز گزان قیمت تربیت می نماید، گفت: مشکل بودجه آموزش پرورش تفکرخصوصی سازی است.

مشکل بودجه آموزش و پرورش تفکر خصوصی سازی است، معلم گران قیمت دانش آموز گران قیمت تربیت می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی هفته، با موضوع آموزش وپرورش بر مدار تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان ها و روسای مناطق 760 گانه آموزش وپرورش در بستر شبکه شاد تشکیل شد گفت: چهره زیبای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به معلمان نشان داده نشده است.

وی اضافه کرد: عظیمترین مشکل بودجه در آموزش و پرورش سیاست غلطی است که به دنبال خصوصی سازی در آموزش و پرورش است.

رئیس کمیسبون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: متاسفانه عظیمترین افتخار بعضی از مسئولین این بوده است که بودجه آموزش وپرورش را کاهش داده ایم، اما این حقیقتی است که باید بپذیریم، معلمان گرانقیمت دانش آموزان گرانقیمت تربیت می نمایند، در تربیت سرمایه های انسانی نباید دیدگاه هزینه ای غالب باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیروی انسانی عظیمترین چالش آموزش و پرورش است، دلیل این مشکل هم نگاه های دوگانه است، که هم بدنبال موفقیت تعلیم و تربیت است و هم بدنبال خصوصی سازی سیستم آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی گفت: دانشگاه فرهنگیان در طول سال های اخیر مورد توجه و پشتیبانی مسئولین قرار نگرفت، ما راهی جز تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان نداریم.

وی اضافه کرد: منتظر لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت هستیم، لایحه ای که در آن صندلی معلم بر اساس سند تحول بنیادین تعریف شده باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان ساخت: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، وزارت ارتباطات باید مدارس حاشیه شهر های عظیم و شهر های کوچک و روستا های زیر 20 هزار نفر را هوشمند کند.

وی اضافه کرد: اتصال اینترنت به مدارس تکلیف نیست، هوشمند سازی مدارس برنامه است، ارتقای کیفی آموزش و پرورش و ایجاد مجتمع های حیات طیبه در شهر ها و شمیم ولایت در روستاهاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1388

به "مشکل بودجه آموزش و پرورش تفکر خصوصی سازی است، معلم گران قیمت دانش آموز گران قیمت تربیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل بودجه آموزش و پرورش تفکر خصوصی سازی است، معلم گران قیمت دانش آموز گران قیمت تربیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید