مقام یمنی خواهان آزادی تمام اسرا، پیش از وقوع فاجعه شد

به گزارش اسلیم فا، رئیس کمیته علی انقلاب یمن به فرستاده سازمان ملل در امور یمن گفت باید قبل از وقوع فاجعه به دلیل شیوع کرونا، تمام اسرای یمنی آزاد شوند.

مقام یمنی خواهان آزادی تمام اسرا، پیش از وقوع فاجعه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز گذشته (سه شنبه) از ملاقات ویدئوکنفرانسی خود با مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن اطلاع داد و گفت، جزئیات آن را بعدا منتشر خواهد نمود.

شبکه المسیره بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داد، الحوثی در این ملاقات گفته باید تمام اسرا آزاد شوند تا جلوی وقوع فاجعه به دلیل شیوع ویروس کرونا گرفته گردد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن شرح داد، قبل از هر گفت وگویی درباره توقف حملات، برطرف محاصره، پرداخت حقوق ها و ایجاد گام های اعتمادساز فایده ای نخواهد داشت.

الحوثی تأکید کرد: ادامه محاصره یمن، بسته بودن فرودگاه صنعا و اعمال ممنوعیت بر بندر الحدیده مانعی در برابر کوشش های دولتی برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: تحریم در بنادر هوایی و دریایی شامل تجهیزات پزشکی و دارویی هم می گردد و این بدان معناست که تقریبا یک ماه و نیم برای رسیدن تجهیزات تنفسی و دارویی وقت احتیاج است البته در صورتی که سریعا از دبی، امان و مصر به یمن فرستاده شوند.

این مقام یمنی سپس بر آمادگی برای تشکیل اتاقی علمیاتی که تمامی مناطق یمن را به یمن مرتبط کند تا در آن درباره مقابله با ویروس کرونا گفتگو گردد، تأکید کرد و گفت، باید سازوکاری واحد درباره رفت و آمد شهروندان میان مناطق و استان های مختلف یمن اتخاذ گردد تا مقابله با کرونا را تضمین کند.

عبدالحکیم الکحلانی رئیس کمیته فنی مقابله با کرونا در دولت نجات ملی یمن دیشب به شبکه المسیره گفت، افرادی که از خارج وارد یمن می شوند مورد آنالیز قرار می گیرند و تا کنون موردی از ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 962

به "مقام یمنی خواهان آزادی تمام اسرا، پیش از وقوع فاجعه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام یمنی خواهان آزادی تمام اسرا، پیش از وقوع فاجعه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید