میان رشته ای رایانش اجتماعی برای نخستین بار تصویب شد

به گزارش اسلیم فا، رئیس پردیس البرز از تدوین و تصویب میان رشته ای رایانش اجتماعی برای نخستین بار در دانشگاه تهران اطلاع داد.

میان رشته ای رایانش اجتماعی برای نخستین بار تصویب شد

از وبلاگ ماری کوری دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، یونس نوربخش رئیس پردیس البرز، از تدوین و تصویب میان رشته ای رایانش اجتماعی برای نخستین بار در دانشگاه تهران خبر دادو گفت: با افزایش روزافزون استفاده از اینترنت، شبکه های اجتماعی و وسایل هوشمند در دهه اخیر که منجر به انفجار داده های رفتاری و اجتماعی قابل استفاده برای محققان شده است. این مهم یک فرصت تاریخی بی سابقه برای محققان علوم اجتماعی فراهم نموده است، تا بتوانند با جزئیات بسیار بیشتری به مطالعه ویژگی ها، رفتار، پویایی و تعاملات انسانی و اجتماعی افراد بپردازند.

وی اضافه کرد: انجام مطالعاتی از این دست نیازمند همکاری های علمی بین رشته ای بین محققان علوم کامپیوتر، فیزیک، ریاضی، علوم اطلاعات و محققان جامعه شناسی، روان شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد است. میان رشته ای رایانش اجتماعی درصدد است تا از داده های دیجیتال فراوری شده توسط افراد و روش های محاسباتی برای مدل سازی و ارزیابی نظریه های علوم اجتماعی استفاده کند.

نوربخش، گفت: درخواست اولیه تصویب میان رشته گی رایانش اجتماعی برای اولین بار در دانشگاه تهران، اواخر سال 1397 به پردیس البرز ارسال شد. پس از برگزاری چندین جلسه تخصصی و طرح موضوع در سی و یکمین جلسه شورای آموزشی و پژوهشی پردیس البرز در تاریخ 26 اسفند 1397 ایجاد رشته مورد تصویب نهاده شد و پس از آن مکاتبه لازم با دفتر نظارت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه جهت اخذ مجوز انجام شد.

رشته میان رشته گی رایانش اجتماعی در حال تدوین است

رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران، در ادامه توضیح داد: هم چنین موضوع تصویب میان رشته گی رایانش اجتماعی در سیصد و شصت و نهمین جلسه شورای برنامه ریزی، گسترش و نظارت آموزشی دانشگاه در تاریخ 26 خرداد 1398 با حضور دبیر تخصصی رشته و معاونت علمی پردیس البرز آنالیز و مورد تصویب نهاده شد. سپس موضوع طی نامه شماره 123/143273 تاریخ 6 شهریور 1398 به شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد.

وی در سرانجام اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نظر موافق کارگروه تخصصی علوم اجتماعی شورای تحول و ارتقا علوم انسانی، برنامه درسی رشته مذکور با همکاری دانشکده علوم اجتماعی و پردیس دانشکده های فنی در حال تدوین است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 700

به "میان رشته ای رایانش اجتماعی برای نخستین بار تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میان رشته ای رایانش اجتماعی برای نخستین بار تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید