میزان تخلفات صنفی بعد از گرانی بنزین در کرمان

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران/کرمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به بازرسی های این سازمان از 20 آبان ماه (زمان افزایش قیمت بنزین) لغایت 30 آذرماه در شهر کرمان اظهار کرد: 5 هزار و 813 مورد بازرسی در این بازه زمانی اجرا شده که از این بازرسی ها 570 پرونده تشکیل و 922 تخلف صنفی ثبت شده است که میزان جریمه این تخلفات صنفی بیش از 2 میلیارد تومان بوده است.

میزان تخلفات صنفی بعد از گرانی بنزین در کرمان

مهدی حسینی نژاد شامگاه هفتم دی ماه در بیست و ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان، در مورد میوه شب عید گفت: 700 تن سیب درختی به قیمت 4 هزار و 850 تومان خریداری و ذخیره سازی آن به اتمام رسیده است و همچنین هماهنگی های لازم برای خرید یک هزار و 400 تن پرتقال از جیرفت نیز اجرا شده اما قیمت آن هنوز معین نشده است.

وی پیشنهاد داد: جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی در سازمان صمت برگزار گردد و مصوبات آن را هر دو هفته یا هر ماه یکبار در ستاد تنظیم بازار استان ارایه گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به بازرسی های این سازمان از 20 آبان ماه (زمان افزایش قیمت بنزین) لغایت 30 آذرماه در شهر کرمان اظهار کرد: 5 هزار و 813 مورد بازرسی در این بازه زمانی صورت گرفته که از این بازرسی ها 570 پرونده تشکیل و922 تخلف ثبت شده است که میزان جریمه این موارد بیش از 2 میلیارد تومان بوده است.

وی 414مورد گران فروشی،243 مورد عدم درج قیمت، 154 مورد عدم ارائه فاکتور خرید، 23 مورد عدم رعایت ضوابط بهداشتی،4 مورد حمل و نقل نگهداری کالای قاچاق، 37 مورد عدم صدور صورتحساب، یک مورد عرضه خارج از شبکه،یک مورد احتکار و 45 مورد سایر تخلفات را از جمله موارد تخلف در شهر کرمان برشمرد.

حسینی نژاد با اشاره به نوسانات قیمت کالاها پس از افزایش قیمت بنزین از 20 آبان تا امروز در شهر کرمان گفت: در این مدت شاهد افزایش 21 درصدی قیمت میوه، 5 درصدی قیمت حبوبات، 3 درصدی قیمت قند و 4 درصدی قیمت برنج طارم و اعلا در کرمان بودیم ضمن آنکه در این بازه زمانی قیمت مرغ یک درصد کاهش پیدا نموده است.

وی از قیمت شکر در استان سخن به میان آورد و اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شکر در شهر کرمان 4 هزار و 950 تومان معین شده است و ستاد تنظیم بازار شهرستان ها نیز می توانند قیمت شکر را در شهرستان خود معین نمایند.

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی دهقان معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: اتاق اصناف باید حساسیت لازم در مورد فروشگاه هایی که مجوز لازم را ندارند، داشته باشد و همچنین اصناف نباید در کار یکدیگر دخالت نمایند.

وی با اشاره به قیمت مرغ در استان کرمان اظهار کرد: قیمت گوشت مرغ در جنوب استان حدود 600 تومان بیشتر از مرکز استان است که باید هرچه سریعتر به قیمت مصوبه ستاد تنظیم بازار برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 761

به "میزان تخلفات صنفی بعد از گرانی بنزین در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان تخلفات صنفی بعد از گرانی بنزین در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید