نایب قهرمانی تاریخی تکواندوی بانوان ایران در آسیا، تیم مردان سوم شد

به گزارش اسلیم فا، تیم ملی تکواندو زنان ایران با کسب 6 مدال برای نخستین بار به روی سکو رفت و پیروز به کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا شد. تیم ملی تکواندو مردان نیز عنوان سومی این دوره از رقابت ها را به دست آورد.

نایب قهرمانی تاریخی تکواندوی بانوان ایران در آسیا، تیم مردان سوم شد

به گزارش خبرنگاران، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2021 - لبنان با حضور 189 تکواندوکار از 21 کشور از روز چهارشنبه - 26خردادماه در سالن نوهاد نوفال بیروت شروع و امروز (آدینه) به خاتمه رسید.

در خاتمه این دوره رقابت ها، تیم ملی تکواندو بانوان ایران که تا به امروز پیروز به کسب سکو در این رقابت ها نشده بود، در این دوره تاریخ سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، 4 برنز و 265 امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

هوگوپوشان کره جنوبی با 3 طلا، 2 نقره، یک برنز و 502 امتیاز قهرمان شدند؛ ویتنام با یک طلا، یک نقره، و 178 امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک طلا و 128 امتیاز در رده چهارمی نهاده شد.

مهرو کمرانی نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد.

نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در ترکیب تیم بانوان قرار داشتند که اسماعیلی قهرمان شد، میرحسینی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سلطانی، کیانی، جوادی و پوراسماعیل به مدال برنز رسید.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان است و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 207 امتیاز بر سکوی سومی آسیا ایستاد.

در بخش مردان کره جنوبی با 2 طلا، 2 نقره، یک برنز و 381 امتیاز قهرمان شد؛ ازبکستان با یک طلا، 4 برنز و 239 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و اردن با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 207 امتیاز در رده چهارم نهاده شد.

تیم ملی مردان با ترکیب آرمین هادی پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی در این رویداد حضور پیدا کرد که پیروز به کسب یک مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب توسط مردانی، بخشی و هادی پور شد.

راهنمایی این نفرات برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1755

به "نایب قهرمانی تاریخی تکواندوی بانوان ایران در آسیا، تیم مردان سوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب قهرمانی تاریخی تکواندوی بانوان ایران در آسیا، تیم مردان سوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید