نظرسنجی گالوپ؛ بایدن هنوز محبوب بیشتر آمریکایی هاست

به گزارش اسلیم فا، نظرسنجی جدید گالوپ نشان میدهد، بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی هنوز عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را تایید میکنند اما حمایت از کنگره همچنان پایین است.

نظرسنجی گالوپ؛ بایدن هنوز محبوب بیشتر آمریکایی هاست

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج این نظرسنجی که سه شنبه منتشر شد، نشان میدهد که 56 درصد از آمریکایی ها عملکرد کلی جو بایدن را تایید می نمایند که نسبت به 54 درصد ماه مه تقریبا تغییری نداشته است.

گالوپ گفت: میزان محبوبیت بایدن از زمان ورود به کاخ سفید به طور متوسط 56 درصد شده است و میزان محبوبیت ماهانه او بیش از دو درصد از آن سطح فاصله ندارد.

این نظرسنجی از اول تا هجدهم ژوئن اجرا شده و بخشی از آن که از نهم تا شانزدهم ژوئن میشود، در زمانی بود که رئیس جمهوری آمریکا در اولین سفر خارجی خود در این سمت با رهبران خارجی در اروپا ملاقات کرد.

نتایج این افکارسنجی نشان میدهد که بایدن تقریبا از حمایت سراسری دموکراتها برخوردار است (95 درصد) و اکثریت مستقل ها هم او را تایید مینمایند (55 درصد) اما تنها 11 درصد از جمهوریخواهان چنین نظری دارند. رتبه او همچنین یک شکاف جنسیتی چشمگیر نشان میدهد؛ 65 درصد از زنان مقابل 47 درصد از مردان او را تایید کردند.

در گزارش گالوپ آمده است: شکاف نژادی در رتبه بندی بایدن حتی بیش از شکاف جنسیتی است. 74 درصد از آمریکایی های غیر سفیدپوست مقابل 48 درصد آمریکایی های سفیدپوست او را تایید کردند. با این حال، بایدن حمایت اکثریت تمام سنین مهم و گروه های دارای درآمد را گرفت.

در همین حال میزان رضایتمندی از کنگره آمریکا با پنج درصد سقوط به 26 درصد رسیده است که پایین ترین میزان از ژانویه است. این میزان رضایت نسبت به بالاترین میزان رضایتمندی که ماه مارس 36 درصد ثبت شده بود، 10 درصد کاهش نشان میدهد.

این نظرسنجی بر پایه مصاحبه تلفنی از 1012 فرد بالغ 18 سال به بالا و ساکن تمام 50 ایالات آمریکا و واشنگتن دی.سی بود. حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی چهار درصد گزارش شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1762

به "نظرسنجی گالوپ؛ بایدن هنوز محبوب بیشتر آمریکایی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی گالوپ؛ بایدن هنوز محبوب بیشتر آمریکایی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید