نماینده آمریکا در امور کره شمالی به پکن سفر می نماید

به گزارش اسلیم فا، وزارت خارجه آمریکا از سفر نماینده این کشور در امور کره شمالی به چین در روز پنج شنبه اطلاع داد.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی به پکن سفر می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه خاطرنشان کرد که به دنبال پیشنهاد چین و روسیه برای برداشتن بعضی از تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی، نماینده آمریکا در امور کره شمالی، روز پنجشنبه و آدینه به پکن سفر خواهد نمود.

به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنینگ، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: استفان بیگان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به منظور بحث و گفت وگو پیرامون لزوم حفظ وحدت بین المللی در کره شمالی با مقامات چینی دیدار خواهد نمود.

پیش از این بیگان در هفته جاری با مقامات کره جنوبی و ژاپن دیدار و گفت وگو نموده بود.

روسیه و چین در سازمان ملل بامداد روز سه شنبه (26 آذر) پیش نویس قطعنامه ای را برای برداشتن تحریم های صادراتی کره شمالی در حوزه های غذای دریایی، منسوجات و مجسمه سازی ارائه دادند. این قطعنامه پیشنهاد می دهد همکاری های بین کره ای درخصوص جاده و خطوط ریلی از تحریم ها معاف شوند و تمام تدابیر اعمالی پیشین که توسط شورای امنیت سازمان ملل که مستقیما معیشت مردم این کشور را هدف قرار می داد، لغو شوند.

از طرفی این قطعنامه با واکنش منفی و مخالفت آمریکایی ها روبرو شده است.

مخالفت آمریکا با برداشته شدن تحریم های کره شمالی و آنالیز این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل، در ادامه تشدید تنش های اخیر بین واشنگتن و پیونگ یانگ اجرا شده است.

مقام های کره شمالی در هفته های اخیر به آمریکایی ها درباره لزوم مذاکرات تا پیش از خاتمه امسال میلادی و دادن امتیازات در مورد مسائلی از قبیل تحریم ها هشدارهای جدی داده اند و همزمان بر آمادگی پیونگ یانگ برای انجام آزمایش های موشکی تاکید نموده اند.

به رغم سه دیدار ترامپ و کیم در سنگاپور (22 خرداد ماه 1397)، ویتنام (8 اسفند 1397) و منطقه غیرنظامی دو کره (9 تیر 1398)، مذاکرات در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره به جایی نرسیده و اختلافات جدی دو کشور همچنان پابرجاست.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 635

به "نماینده آمریکا در امور کره شمالی به پکن سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا در امور کره شمالی به پکن سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید