هیدروکسید منیزیم Magnesium Hydroxide

به گزارش اسلیم فا، این داروی مؤثر ضد اسید، برای خنثی کردن اثر اسید معده به کار می رود. در ضمنً در درمان سوزش دل و سوء هاضمه هم مؤثر است. دارو موجب تسکین درد معده و زخم اثنی عشر می شود. بعلاوه برای فرونشاندن درد شکم و درد حلق، هم کاربرد دارد. علاوه بر این به اسم یک مسهل، سبب نرم شدن مدفوع می شود.

هیدروکسید منیزیم Magnesium Hydroxide

هیدروکسید مهمیم Magnesium Hydroxide

شناسنامه مختصر دارو

نام های تجارتی : Cream of magnesia, Milk of Magnesia

دسته دارویی : داروی ضد اسید و مسهل

مقدار خطر مصرف بیش از دوز مجاز دارو : کم

مقدار وابستگی و اعتیاد به دارو : کم

احتیاج به نسخه پزشک : خیر

قابل استفاده برای عموم : بلی

موارد استعمال دارو

این داروی مؤثر ضد اسید، برای خنثی کردن اثر اسید معده به کار می رود. در ضمنً در درمان سوزش دل و سوء هاضمه هم مؤثر است. دارو موجب تسکین درد معده و زخم اثنی عشر می گردد. بعلاوه برای فرونشاندن درد شکم و درد حلق، هم کاربرد دارد. علاوه بر این به اسم یک مسهل، سبب نرم شدن مدفوع می گردد.

اشکال دارو : قرص، محلول، پودر

زمان مصرف دارو : 1 تا 4 بار در روز در مواقع احتیاج. در ضمنً همراه با آب مصرف گردد و ترجیحاً یک ساعت بعد از غذا و هنگام خواب استفاده گردد.

میزان دوز مجاز مصرفی دارو : باسم ضد اسید (1 تا 2 گرم در هر دوز از قرص (دارو) و (5 تا 20 میلی لیتر در هر دوز از محلول دارو)، به اسم مسهل (5 تا 20 میلی لیتر در هر دوز از محلول دارو) استفاده گردد.

چگونگی تأثیر دارو: اثرات ضد اسیدی دارو ظرف 15 دقیقه و اثرات مسهلی دارو ظرف 2 تا 8 ساعت پس از آغاز درمان با دارو ظاهر می شوند. در ضمنً اثرات ضد اسیدی دارو، مدت 2 تا 4 ساعت و اثرات مسهلی دارو مدت 12 تا 24 ساعت پس از قطع مصرف هر دوز دارو در بدن دوام خواهند داشت.

طریقه نگهداری دارو: این دارو باید در محفظه سربسته و در جای خشک و خنک دور از دسترس بچه ها نگهداری گردد.

چگونگی قطع مصرف دارو : اسهال، معمول ترین عارضه مصرف دارو می باشند. در ضمنً سرگیجه و ضعف عضلات هم ممکن است حادث شوند که بیشتر در نتیجه مصرف طولانی مدت دارو می باشند و بخصوص در افرادی که کلیه هایشان درست کار نمی کند، حادث می شوند.

نکات احتیاطی مهم در مصرف دارو : اگر به دردهای مزمن کلیوی دچار هستید، بیماری روده ای دارید و یا داروهای دیگری را مصرف می کنید، حتماً قبل از مصرف این دارو، پزشک معالج خود یا پزشک داروخانه را در جریان قرار دهید.

مصرف دارو برای زنان حامله : اگر چه خطری برای مصرف آن ثابت نشده ولی بهتر است با پزشک مشورت گردد.

مصرف دارو برای زنان شیرده : گرچه خطری ندارد ولی بهتر است با پزشک مشورت گردد.

مصرف دارو برای بچه ها و اطفال : برای بچه های زیر 1 سال مجاز نمی باشد. برای بچه های بزرگتر، کاهش دوز مصرفی دارو ضرورت دارد.

مصرف دارو برای افراد بالای 60 سال : اشکالی ندارد.

مصرف در افراد بالای 60 سال : استفاده طولانی مدت ازاین دارو، ممکن است خواب آلودگی، سرگیجه و ضعف و بیحالی، بخصوص در افرادی که دچار نارسایی کلیوی هستند، ایجاد نماید.

منبع: چنگیزان، فاضل، (1388) راهنمای کامل داروشناسی عمومی (داروهای موجود در ایران)، قم، نیلوفرانه، چاپ دوم.

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1881

به "هیدروکسید منیزیم Magnesium Hydroxide" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدروکسید منیزیم Magnesium Hydroxide"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید