پیشروی کرونا در کشور با توانی مضاعف ، خطر افزایش شمار قربانیان در خیز چهارم

به گزارش اسلیم فا، سخنگوی وزارت بهداشت تاکید نمود: کووید-19 این بار با توانی مضاعف در حال پیشروی است و مطمئنا در صورت تداوم فرایند کاهشی در عمل به توصیه های بهداشتی باید منتظر افزایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

پیشروی کرونا در کشور با توانی مضاعف ، خطر افزایش شمار قربانیان در خیز چهارم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در کلیه استان های کشور، به جز استان خوزستان دارای فرایند افزایشی شده است. شیب تندتر موارد بستری روزانه در موج جدید بیماری، نسبت به موج های دوم و سوم موضوعی بسیار نگران کننده است که مطمئنا این موضوع ناشی از کاهش چشمگیر عمل به توصیه های بهداشتی، سفرهای نورزی، برگزاری مراسم های عروسی و عزا و البته شیوع نسخه جهش یافته انگلیسی در کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس موتاسیون یافته و قدرت سرایت بسیار بالای آن، کووید-19 این بار با توانی مضاعف در حال پیشروی است و مطمئنا در صورت تداوم فرایند کاهشی در عمل به توصیه های بهداشتی باید منتظر افزایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

لاری ادامه داد: بنابراین رعایت بیشتر و جدی تر پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات در شرایط حساس کنونی، بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت است. امیدواریم با تداوم و تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد توقف فرایند گسترده شیوع بیماری در کشورمان باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1634

به "پیشروی کرونا در کشور با توانی مضاعف ، خطر افزایش شمار قربانیان در خیز چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی کرونا در کشور با توانی مضاعف ، خطر افزایش شمار قربانیان در خیز چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید