کتاب فرهنگ ازدواج در ایلام منتشر شد

به گزارش اسلیم فا، صیدمحمد درخشنده، ایلام پژوه و محقق پیشکسوت در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام، از انتشار نو ترین اثر پژوهشی فرهنگ ازدواج در ایلام اطلاع داد و گفت: این کتاب دارای سه فصل شامل آیین ازدواج در دوران های باستانی، تاریخی تا دوران معاصر، نگاهی به فرهنگ ازدواج در میان برخی از اقوام و فرهنگ ازدواج در میان اقوام ایلام است.

کتاب فرهنگ ازدواج در ایلام منتشر شد

وی ادامه داد: این کتاب به آیین زناشویی در دوران های مختلف باستانی و تاریخی، نگاه به فرهنگ ازدواج در میان برخی اقوام، اهمیت ازدواج، تعریف و الگوی تشکیل خانواده، آثار و برکات ازدواج، تشریفات ازدواج از دیدگاه اسلام، مراحل ازدواج در میان اقوام، انتخاب همسر در جوامع مختلف، فواصل جغرافیایی ازدواج و سایر فرایندها در ازدواج و تشکیل خانواده اشاره شده است.

مولف ایلام، عروس زاگرس با اشاره به اینکه ازدواج میان زن و مرد و تشکیل کانون زندگی مشترک از والاترین و مهم ترین رسوم و آداب اجتماعی در میان انسان ها است ، ادامه داد: ازدواج و تشکیل خانواده، از فطرت و آفرینش ویژه انسان ها سرچشمه می گیرد و سنتی است مقدس و مفید که در طول تاریخ باستان تا به امروز، به عنوان امر پذیرفته شده، انسان ها مطرح بوده است.

وی ادامه داد: ازدواج، سنتی دیرینه است که جوانان باید به این سنت به صورتی ویژه نگاه نمایند، ازدواج؛ جوامع را شکوفا و فرزندآوری را محقق می نماید تا چرخه زندگی در تکامل باشد.

به گزارش ایبنا؛ صیدمحمد درخشنده، متولد 1334در شهر ایلام، نویسنده، محقق و ایلام شناس،ماه قبل کتاب پژوهشی آیین تدفین در ایران (با تأکید بر دوران پیش از اسلام) را در 138 صفحه چاپ و منتشر نموده بود. نشر درخشنده کتاب فرهنگ ازدواج در ایلام را در 122 صفحه و به قیمت 65 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2290

به "کتاب فرهنگ ازدواج در ایلام منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب فرهنگ ازدواج در ایلام منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید