گیاهان آپارتمانی که خشک شده اند را نجات دهید

به گزارش اسلیم فا، یک راه مطمئن برای زنده نگه داشتن امید در خانه این است که از یک یا چند گیاه مراقبت کنید.

گیاهان آپارتمانی که خشک شده اند را نجات دهید

همواره همه چیز خوب پیش نمی رود، ممکن است یک روز صبح به سراغ گیاه خود بروید و آن را پژمرده ببینید. خوشبختانه این خاتمه داستان نیست. اغلب گیاهانی که کاملا مرده به نظر می رسند، هنوز جان دارند و می توان آن ها را به زندگی برگرداند. در این مطلب از خبرنگاران به بیان روش های مراقبت از گیاهان آپارتمانی می پردازیم.

روش های مراقبت از گیاهان آپارتمانی

می توانید با مراقبت صحیح و اصولی، اقدام به نجات گیاهان آپارتمانی خود کنید. به این ترتیب گیاه شما به طور معجزه آسایی، دوباره شادابی خود را باز می یابد و آغاز به جوانه زدن می کند.

ابتدا آنالیز کنید که گیاه شما هنوز جان دارد یا نه

تنها با تماشا یک گیاه با برگ های خشک، نباید به این نتیجه رسید که گیاه مرده است. بلکه باید ریشه های گیاه را هم آنالیز نمایید. اگر ریشه ها هنوز انعطاف پذیر و منسجم هستند، امیدی به احیای گیاه خواهد بود. البته باید بخش داخلی ریشه را هم آنالیز کنید که سالم باشد. نجات گیاهان آپارتمانی به ظاهر مرده، در شرایطی که ریشه ها سالم باشند، امکان پذیر است. پس هرگز با تماشا برگ های خشکیده گیاهان، نگران و نا امید نشوید.

جدا کردن برگ های خشک از روش های مراقبت از گیاهان آپارتمانی

اگر تعدادی از برگ های گیاه شما خشک شده است، باید این برگ ها یا قسمت های خشک شده را جدا کنید. در این شرایط گیاه شما، همه انرژی خود را صرف بازسازی بخش های زنده می کند. جهت آغاز عملیات نجات گیاهان آپارتمانی، ابتدا برگ های خشک و مرده را هرس کنید. سپس به سراغ ریشه بروید و ریشه را هم هرس کنید. برای اینکه خانه زیبایی داشته باشید به مطلب این مدل پرده، پذیرایی شما را بی نظیر می کند سر بزنید.

بخشی از ساقه مرده را باقی بگذارید

اگر ساقه های گیاه خشک شده ولی ریشه ها هنوز سالم و زنده اند، کل ساقه گیاه را هرس نکنید. حدود چهار تا پنج سانتی متر از ساقه را باقی بگذارید و بقیه ساقه را بچینید. این روش برای نجات گیاهان آپارتمانی که ریشه های سالمی دارند، بسیار موثر است. کم کم خواهید دید که جوانه هایی روی همین ساقه خشکیده، پدیدار می گردند.

علت به وجود آمدن مشکل را آنالیز کنید

دلایل متعددی باعث از بین رفتن گیاهان آپارتمانی می شوند. بنابراین در مرحله اول باید آنالیز کنید که چه مسئله ای برای گیاهانتان پیش آمده است و سپس اقدام به نجات گیاهان آپارتمانی خود کنید. همه احتمالات را به دقت آنالیز کنید. به عنوان مثال ممکن است زیاد به گیاه آب داده باشید، ممکن است مدت زیادی به آن آب نداده باشید. آنالیز کنید که آیا کود گیاه را به موقع داده اید. یا آیا گیاه احتیاج به آفت کش داشته و شما آن را نادیده گرفته اید. برای پیدا کردن روش نجات گیاهان آپارتمانی مرده، ابتدا باید دید مشکل از کجاست؛ چون تا مشکل پیدا نگردد، راهکار هم پیدا نمی گردد.

سیراب کردن گیاه تشنه از روش های مراقبت از گیاهان آپارتمانی

اگر گیاه شما به علت تشنگی در حال مرگ باشد، نشانه های واضحی خواهند گفت که باید گیاه را آبیاری نمایید. برگ های تغییر رنگ داده شده، بخش های خشکیده کنار لبه گیاه و لکه های قهوه ای روی برگ ها، همه نشانه تشنگی گیاهان هستند. در این گونه مواقع، امکان نجات گیاهان آپارتمانی، به سادگی و فقط با آبیاری وجود خواهد داشت. گاهی درمان گیاهان پژمرده بسیار ساده است. کافی است شما آبیاری منظم گیاه را آغاز کنید و هرگز آن را نباید فراموش کنید.

گیاه تشنه را به جای مرطوبی منتقل کنید

اگر گیاه شما خشک شده، ممکن است با آبیاری تنها به زندگی برنگردد. بخصوص اگر چند نوبت متوالی، آبیاری گیاهان را فراموش نموده باشید، باید برای نجات گیاهان آپارتمانی، فکر دیگری بکنید. گیاه را به جایی که رطوبت دارد و از نور خورشید دور است منتقل کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب یک بار برای همواره به محل خوابتان نظم دهید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2179

به "گیاهان آپارتمانی که خشک شده اند را نجات دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان آپارتمانی که خشک شده اند را نجات دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید