12 نکته مهم که قبل از خرید کفش زمستانی زنانه، باید به آن&zwnjها توجه کنید

به گزارش اسلیم فا، همانطور که بدن ما در فصل زمستان به گرم شدن احتیاج دارد، پاها هم باید از سرما، یخ زدگی و خیس شدن در امان بمانند. برای اینکه از پاهایتان در برابر سرمای فصل زمستان محافظت کنید، باید یک جفت کفش مناسب بخرید. خرید کفش زمستانی زنانه شاید در ابتدا کار ساده ای به نظر آید، اما تنوع مدل ها، طرح ها و جنس های مختلف انتخاب را برای خانم ها سخت نموده است.

12 نکته مهم که قبل از خرید کفش زمستانی زنانه، باید به آن&zwnjها توجه کنید

در این مقاله قصد داریم شما را با 16 نکته مهم قبل از خرید کفش زمستانی زنانه آشنا کنیم. به یاری این نکات می توانید انتخاب بهتر و آسان تری داشته باشید. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

  • انواع مدل بوت زنانه را چطور بپوشیم

انواع کفش های زمستانی زنانه

قبل از اینکه بخواهیم به 12 نکته مهم قبل از خرید کفش زمستانی زنانه اشاره کنیم، خوب است شما را با انواع کفش های زمستانی آشنا کنیم. این موضوع به شما در انتخاب درست کفش زمستانی یاری می نماید. به طور کلی سه دسته کفش زمستانی فراوری می گردد.

کفش زمستانی برای استفاده روزانه، پوتین های زمستانی و کفش های مخصوص پیاده روی در مسیرهای کوهنوردی و طبیعت گردی (چکمه های زمستانی)، سه گروه کلی از کفش هایی هستند که در فصل های سرد سال فراوری می شوند.

1. کفش های مخصوص استفاده روزانه

این گروه از کفش ها، متنوع ترین دسته از کفش های زمستانی را شامل می شوند. کفش هایی که برای استفاده در طول روز و رفتن به سرکار، رفت و آمد، پیاده روی های سبک در مسیرهای کوتاه، مهمانی های محبت آمیز و خانوادگی، مدرسه، دانشگاه، رفتن به رستوران و … مناسب هستند.

این نوع کفش های زمستانی نسبت به دو گروه دیگر ظاهر زیباتر و تنوع بیشتری دارند و سبک تر هستند. این کفش ها طوری طراحی شده اند که می توانید آن ها را بدون هیچ مسئله ای بپوشید و احساس ناراحتی نداشته باشید. قیمت این نوع کفش ها نسبت به دو گروه دیگر مناسب تر است، چون در فراوری آن ها از مواد مخصوص استفاده نشده است و بیشتر مردم با توان های اقتصادی مختلف می توانند دست کم یک جفت از این کفش ها را خریداری نمایند.

2. پوتین های زمستانی

گروه دوم کفش های زمستانی، انواع پوتین ها را شامل می گردد. مهم ترین ویژگی پوتین ها، مناسب بودن برای پیاده روی و تردد در زمستان های سرد و برفی است. قسمت رویه، پنجه و ساق پوتین ها برای استحکام و حفظ گرمای بیشتر پا، با استفاده از مواد مخصوص فراوری می گردد و حرکت را در شرایط آب و هوایی نامناسب زمستانی، آسان و ایمن کند.

با پوشیدن این دسته از کفش های زمستانی، پاهایتان در طول روز گرم و مرطوب می مانند که علت این موضوع، قابلیت تنفس بالایی است که در ساخت آن ها به کار برده می گردد. این کفش ها برای فعالیت و حرکت طراحی شده اند و به دلیل کفی های لاستیکی نرم با لبه های عمیق و شیارهای زیاد در سطح کفی، راه رفتن روی سنگ ریزه ها، زمین های برفی لغزنده، جاده های پوشیده از برف تا عمق چند سانتی متر را راحت می نمایند .

3. کفش های مخصوص کوهنوردی و پیاده روی

گروه سوم از کفش های زمستانی، کفش های مخصوص پیاده روی در مسیرهای کوهنوردی و طبیعت گردی هستند. چکمه های زمستانی مهم ترین مدل از کفش های فراوری شده در این دسته هستند و معمولا تخصصی تر فراوری می شوند.

پوشیدن این نوع کفش ها نسبت به دو گروه دیگر، زمان بیشتری از شما می گیرد. این کفش ها حرکت را در زمین های بسیار سخت و پر از برف، در طوفان های شدید، زمین های لغزنده و خیس، زمین های شیب دار و ناهموار و دامنه کو ه ها بسیار آسان تر می نمایند.

نکات مهم هنگام خرید کفش زمستانی زنانه

خانم ها باید هنگام خرید کفش زمستانی به نکات زیر دقت نمایند و با توجه به این نکات، یک کفش مناسب تهیه نمایند.

1. به منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می کنید، توجه کنید

توجه به منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن سکونت دارید، یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی است که باید هنگام خرید کفش زمستانی زنانه به آن توجه کنید. باید ببینید آب و هوا در منطقه ای که زندگی می کنید چطور است؟

اگر آب و هوا مرطوب است، باید به ضدآب بودن و همچنین عایق بندی کفشی که قصد خرید آن را دارید، دقت کنید. در مناطق مرطوب، برف و باران زیادی می بارد و اگر کفش تان عایق بندی نباشد، هنگامی که بیرون از منزل هستید، آب به داخل کفش نفوذ می نماید.

اگر در منطقه کوهستانی زندگی می کنید و دما افت چشمگیری دارد، مثلا به صفر یا زیر صفر درجه می رسد، باید هنگام خرید کفش به جنس کفش و میزان حفظ گرما توسط آن دقت کنید. کفشی که می خرید باید بتواند گرما را در خود نگه دارد و از ورود سرما به داخل جلوگیری کند. همچنین باید ضدآب باشد و مانع از خیس شدن پاهایتان گردد.

اگر در مناطق گرم و کویری هستید و زمستان و سرمای شدید آن را کمتر تجربه می کنید، دغدغه بسیار کمتری برای خرید کفش های زمستانی خواهید داشت و شاید گاهی اوقات اصلا احتیاجی به خرید کفش زمستانی نداشته باشید. اما از قلم نیاندازید که احتمال بارش برف یا باران در زمستان، حتی در مناطق گرمسیری و جنوبی وجود دارد؛ بنابراین خرید دست کم یک جفت کفش زمستانی مناسب، کار علاقلانه ای است.

اگر در منطقه گرم زندگی می کنید، لازم نیست کفشی که می خرید ضد آب، عایق بندی شده، ساق بلند، گرم و … باشد. همین که کفش زمستانی از پاهایتان در مقابل سرمای احتاقتصادی محافظت کند، کافی است.

2. قرار است چه فعالیت هایی را انجام دهید

دومین نکته مهم هنگام خرید کفش زمستانی زنانه مناسب، بعد از در نظر دریافت شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید، فعالیت هایی است که قرار است هنگامی که کفش را پوشیده اید، انجام دهید . میزان رفت و آمد شما در انتخاب کفش زمستانی مناسب بسیار تاثیرگذار است .

به طور مثال، اگر شاغل یا محصل هستید، یا به دلایل دیگر هر روز ساعات مشخصی را بیرون از منزل می گذرانید، بهتر است یک کفش مقاوم، گرم و تا حد امکان ضدآب تهیه کنید. اگر بیشتر اوقات در منزل هستید و زیاد بیرون نمی روید، احتیاجی نیست کفش زمستانی تان فوق العاده گرم، ضدآب، ساق بلند و درجه یک باشد.

3. هنگام خرید کفش، آناتومی پایتان را در نظر بگیرید

نکته مهم دیگر در خرید کفش زمستانی زنانه، توجه به آناتومی پا است. در ادامه به رایج ترین مسائل پا که در انتخاب کفش مناسب تاثیر مستقیم می گذارند، اشاره می کنیم.

  1. انحنای کف پا: حتما می دانید که انحنایی در کف پا وجود دارد. وجود این انحنا به دلایل مختلفی مثل راه رفتن بهتر، جلوگیری از فشار و درد ستون فقرات و عوارض احتاقتصادی دیگر است. متاسفانه این گودی در برخی از افراد بیش از حد است و در برخی دیگر از افراد اصلا وجود ندارد و کف پا صاف است.
  2. بلندی رویه ی پا: قسمت رویه ی پای برخی از افراد نسبت به دیگران کمی بلندتر است، به همین دلیل پوشیدن کفش های رویه دار برای آن ها مناسب نیست. عظیمترین مسئله ای که برای این افراد رخ می دهد، احساط خفگی، تورم، پاره شدن و از بین رفتن سریع کفش و ایجاد فشار روی سطح استخوان رویه پا است.
  3. پهن یا باریک پنجه پا: قسمت پنجه پای برخی از افراد تا حدودی پهن تر یا باریک تر از حد استاندارد است. این افراد نباید کفش هایی را خریداری نمایند که در قسمت پنجه باریک تر از حد نرمال یا پهن تر از حالت استاندارد هستند.

هر کدام از این مسائل، در انتخاب کفش مناسب بسیار تاثیرگذار هستند. بنابراین قبل از خرید کفش زمستانی، آناتومی پایتان را در نظر بگیرید و در صورت احتیاج، کفش زمستانی طبی یا یک کفش با پاشنه، کفی، رویه و … خریداری کنید.

4. به سایز و مناسب بودن کفش با پاهایتان دقت کنید

یک نکته بسیار مهم دیگر هنگام خرید کفش زمستانی، توجه به سایز و تناسب کفش با پا است. توصیه می گردد سایز کفش تان را یک شماره عظیم تر از سایز اصلی پاهایتان انتخاب کنید. سرمای هوای زمستان باعث انقباض مواد می گردد. به ویژه اگر جنس مواد از چرم، لاتکس و هر ماده انعطاف پذیر دیگر باشد. همانطور که می دانید، در بسیاری از کفش های زمستانی از مواد ذکر شده استفاده می گردد. این مواد در برابر سرما منقبض می شوند .

معمولا برای اینکه گرمای بیشتری در کفش ایجاد گردد، قسمت کفی و پنجه آن را با عایق می پوشانند. این موضوع باعث می گردد هنگام پوشیدن و راه رفتن آن ها احساس ناراحتی کنید. پوشش ما در فصل زمستان با فصول دیگر کاملا متفاوت است .

در این فصل برای حفظ بیشتر گرما، باید از لباس های ضخیم استفاده کنیم. برای پاها هم همینطور است. در این فصل برای گرم کردن پا از جوراب های ضخیم استفاده می کنید که این موضوع می تواند باعث گردد کفش پایتان را بزند.

  • 7 استایل منحصربه فرد و جذاب با بارانی زنانه؛ مناسب برای روزهای پاییزی

5. هنگام خرید کفش زمستانی، جوراب پشمی یا ضخیم بپوشید

بسیاری از افراد عادت دارند برای بیشتر گرم کردن پاهایشان، جوراب ضخیم بپوشند. پوشیدن جوراب هنگام خرید کفش زمستانی زنانه می تواند یک راه چاره عالی برای انتخاب یک سایز مناسب باشد. بنابراین به شما توصیه می کنیم زمانی که برای خرید کفش زمستانی زنانه می روید، حتما یک جفت جوراب ضخیم که بهترین نوع آن جوراب های پشمی است، بپوشید.

6. کفش زمستانی را در انتها زمستان یا اوایل بهار بخرید

معمولا فروش کفش های زمستانی از اواسط فصل پاییز آغاز می گردد. بیشتر افراد در فصول سرد سال اقدام به خرید کفش های زمستانی می نمایند. تقاضای زیاد کالا (کفش زمستانی)، باعث افزایش قیمت آن می گردد.

برای اینکه هم کفش مورد نظرتان را بخرید و هم مجبور به پرداخت هزینه زیاد نشوید، کفش زمستانی زنانه را در ایامی از سال خریداری کنید که تقاضا برای خرید کفش زمستانی کم است. بهترین زمان برای این کار در انتها فصل زمستان یا اوایل فصل بهار است.

7. بیشتر از ظاهر کفش زمستانی، به کیفیت آن توجه کنید

متاسفانه بسیاری از افراد به کیفیت کفش زمستانی زنانه توجه چندان زیادی نمی نمایند و بیشتر ظاهر زیبا و شیک آن مد نظرشان است. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که هدف از فراوری کفش های زمستانی، گرم نگه داشتن پاها است.

باید کفشی را انتخاب کنید که از پاهایتان در برابر سرما، رطوبت، یخ زدگی و آسیب دیدگی محافظت کند. بنابراین برای داشتن پاهایی گرم و کفش های راحت در زمستان، بیشتر از اینکه به ظاهر زیبای کفش توجه کنید، از کیفیت و جنس مقاوم آن اطمینان حاصل کنید.

8. هیچ وقت کیفیت کفش زمستانی را فدای هزینه نکنید

ما در ایران زمستان های طولانی، روزهای برفی و سرمای بسیار شدید را تجربه نمی کنیم. شاید به دلیل کم بودن روزهای سرد زمستان نسبت به سایر کشورهای شاقتصادی و جنوبی، بسیاری از افراد به خرید کفش زمستانی باکیفیت اهمیت زیادی نمی دهند.

هیچ وقت از قلم نیاندازید که اگر کمی بیشتر هزینه کنید، خیال تان از بابت سلامت پا و در نهایت بدن تان در سرمای زمستان راحت می گردد. حتما شما هم شنیده اید که پا قلب دوم ما است، پس باید در حفظ سلامت قلب دوم تان بیشتر هزینه کنید.

  • 15 ترفند مهم و کاربردی برای آراستگی بیشتر و شیک پوشی خانم ها

9. کفشی بخرید که پاهایتان در آن راحت باشد

کفش زمستانی خوب از پا مراقبت و پشتیبانی می نماید. پاهای شما باید هنگام نشستن روی جایگاه، پیاده روی یا حتی هنگام دویدن راحت باشند. کفی، قسمت پنجه و رویه کفش، اصلی ترین نقش را در فراهم کردن راحتی پا دارند. قسمت کفی کفش زمستانیِ خوب، که محل تماس پا با زمین است، با قابلیت تعویض فراوری می گردد.

منظور از قابلیت تعویض این است که می توان کفی آن را عوض کرد . اگر کفی، قسمت پنجه و رویه کفش نامناسب باشد، باعث مسائل زیادی مثل زانو درد، ناراحتی ستون فقرات و کمر درد می گردد. بنابراین اگر کفشی پاهایتان را اذیت می نماید، از خرید آن صرف نظر کنید.

10. کفی کفش را آنالیز کنید

در روزهای برفی و سرد که زمین یخ زده است، باید خیلی مواظب باشید که روی زمین لیز نخورید؛ وگرنه آسیب جدی می بینید. برای جلوگیری از این اتفاق، بهترین راه چاره، خرید کفش زمستانی با کفی مناسب است. هنگام خرید کفش، کفی آن را هم آنالیز کنید.

اندازه و عمق لبه های بیرونی کفی (دورتادور کفی که از لبه کفش فاصله دارد)، بسیار مهم است. برآمدگی و فرورفتگی های شیاردار که به آن ها عاج گفته می گردد، نقش مهمی در جلوگیری از لیز خوردن به عهده دارند. برخی از کفش های زمستانی در قسمت کفی، ترمز پاشنه دارند و از شما در مقابل لغزش و افتادن محافظت می نمایند.

11. کفشی را انتخاب کنید که ضد آب باشد

ضد آب بودن، یکی دیگر از ویژگی های کفش زمستانی زنانه مرغوب است. اهمیت این ویژگی برای افرادی که در مناطق نسبتا سردسیر زندگی می نمایند، بیشتر است. در این مناطق بارش برف و باران سنگین تر از سایر نقاط است. بنابراین برای اینکه پاها خیس نشوند، باید کفش هایی بپوشید که در فراوری آن ها از پارچه ضد آب استفاده شده است.

12. تا جایی که امکان دارد کفش زمستانی زنانه خزدار نخرید

فراورینمایندگان کفش های زمستانی سعی می نمایند از چیزهای مختلف استفاده نمایند تا کفش زیباتر به نظر بیاید. یکی از رایج ترین کارهایی که آن ها در این زمینه می نمایند، استفاده از خز در لبه های بیرونی ساق کفش است. در ادامه به نکات مثبت و منفی این کار اشاره می کنیم.

نکته مثبت

  • خز در قسمت لبه بوت و چکمه های زمستانی، باعث کیپ شدن لبه کفش در قسمت مچ و ساق پا، در نتیجه حفظ بیشتر گرما می گردد.

نکات منفی

  • برف روی خز جمع می گردد، سپس به مرور ذوب می گردد و به راحتی به داخل بوت یا چکمه نفوذ می نماید. پس از مدتی قسمت داخلی کفش خیس و مرطوب می گردد.
  • وجود خز در لبه چکمه، از قرارگیری آن در زیر شلوار جلوگیری می نماید. معمولا در روزهای سرد از شلوارهایی که قسمت پاچه آن ها گشاد نیست، بهره ببرید. طبیعی است که نمی توان این چکمه ها را به راحتی زیر شلوار پوشید .

هرگز ساق پا یا چکمه ها را به سمت مچ پا برنگردانید. برخی از کفش های زمستانی طوری فراوری شده اند که می توانید قسمت ساق پا را تا مچ پا برگردانید. این کار در حفظ تعادل شما هنگام راه رفتن مشکل ایجاد می نماید.

کلام آخر

هنگام خرید کفش زمستانی زنانه، بیشتر از ظاهر، به قابلیت های آن در محافظت از پا در برابر سرما، یخ زدگی و رطوبت توجه کنید. اگر هزینه، وقت و توجه بیشتری صرف خرید کفش زمستانی کنید، می توانید در چند زمستان از آن بهره ببرید. در این مقاله به 12 نکته مهم که باید قبل از خرید کفش زمستانی زنانه به آن ها توجه کنید، اشاره کردیم. حتما به نکات ذکر شده توجه کنید تا بتوانید در زمستان از پاهایتان به بهترین نحو مراقبت کنید.

منبع: outdoor gearlab, world luxury association

منبع: دیجی استایل
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1444

به "12 نکته مهم که قبل از خرید کفش زمستانی زنانه، باید به آن&zwnjها توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته مهم که قبل از خرید کفش زمستانی زنانه، باید به آن&zwnjها توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید