2 نوع ویروس کرونا در دنیا منتشر شده است، نوع ملایمتر در راه است

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان چینی متوجه شده اند ویروس کرونا از زمان انتشار در ماه دسامبر حداقل در 2 شاخه جهش یافته است.

2 نوع ویروس کرونا در دنیا منتشر شده است، نوع ملایمتر در راه است

آنها معتقدند اکنون دو نوع ویروس کرونا افراد را مبتلا می نماید و بیشتر مردم مبتلا به نمونه سخت و تهاجمی ویروس کرونا شده اند.

گروهی از کارشناسان در دانشگاه پکن، دانشگاه شانگهای و آموزشگاه علوم چین پس از تحقیق اعلام نموده اند 70 درصد مردم به نوع تهاجمی این ویروس مبتلا شده اند. اکنون به نظر می رسد یک نسخه ملایم تر و قدیمی تر از ویروس نیز در حال گسترش است.

از آنجا که این ویروس جهش می یابد، بنابراین ردیابی و درمان آن سخت تر است و محتمل است بیمارانی که بهبود یافته اند دوباره به ویروس کرونا مبتلا شوند.

محققان هشدار دادند در این پژوهش تعیین شد جهش های ژنتیک فقط در بخش کوچکی از اطلاعات وجود داشته است. بنابراین تحقیقات بیشتری باید انجام گردد. همچنین یک محقق دیگر نیز معتقد است هنگامیکه ویروس از حیوان به انسان منتقل می گردد، تغییر در آن یک امر نرمال است.

آنها متوجه شدند 2 نسخه متمایز از این ویروس وجود دارد که L و S نام دارند.

محققان ادعا می نمایند حدود 70 درصد از بیماران مبتلا به نسخه L شده اند که تهاجمی تر است و سریعتر منتشر می گردد. اما از اوایل ماه ژانویه شیوع نسخه L بیماری کاهش یافته و نسخه S بیشتر منتشر شده است.

بیماری نسخهS حالت تهاجمی کمتری دارد اما همچنان بیماران جدیدی را مبتلا می نماید.

هم اکنون در سراسر دنیا بیش از 94 هزار نفر به ویروس مذکور مبتلا شده اند وبیش از 3200 نفر نیز به دلیل ابتلا به آن فوت نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 899

به "2 نوع ویروس کرونا در دنیا منتشر شده است، نوع ملایمتر در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 نوع ویروس کرونا در دنیا منتشر شده است، نوع ملایمتر در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید