7 دلیل برای سفر به هویی آن یکی از زیباترین شهرهای ویتنام

به گزارش اسلیم فا، هویی آن شهری در کرانه رود تو بون در مرکز ویتنام است. این شهر بدون تردید یکی از زیباترین شهرها در جنوب شرقی آسیا محسوب می گردد.

7 دلیل برای سفر به هویی آن یکی از زیباترین شهرهای ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

هویی آن (Hoi An) بین قرن های شانزدهم تا نوزدهم میلادی، یک بندر تجاری بسیار شلوغ در آسیا بود. نشانه هایی از این رونق مالی و سبک زندگی ناشی از آن را هنوز هم می توانید در این شهر ببینید. از سنت غذا خوردن در رستوران گرفته تا مغازه های خردلی رنگ. در انتهای غربی بخش قدیمی شهر، مجموعه ای از خیابان های باریک مخصوص عابر پیاده وجود دارد که به یک پل سرپوشیده قرن هجدهمی منتهی می شوند.

قسمت های قدیمی و تاریخی شهر، حال و هوای جذابی دارند و یادآور دوران استعمار هستند. این قسمت از شهر در سال 1999 به فهرست میراث جهانی یونسکو افزوده شده است. کانال های زیبا، تجارت خانه های قدیمی با معماری فرانسوی، پل های ژاپنی، مغازه های چینی و تعداد زیادی رستوران و غذاخوری های محلی در این محله وجود دارد که توجه گردشگران را جلب می نماید.

این شهر روز به روز بیشر از قبل مورد توجه گردشگران قرار می گیرد از این رو، امکانات اقامتی آن مثل هتل های لوکس و باکیفیت در حال ساخت است. این شهر تاریخی فقط 120 هزار نفر جمعیت دارد و یک شهر توریستی نسبتا خلوت و آرام است.

اگر قصد دارید به ویتنام سفر کنید با یاری خبرنگاران می توانید بهترین تور ویتنام را خریداری کنید. در خبرنگاران این امکان برایتان فراهم شده است که از بین تورهای ارائه شده توسط معتبرترین آژانس های گردشگری، بهترین و ارزان ترین تورها را پیدا کنید.

در سفر به ویتنام، حتما برای گشت و گذار در این شهر دیدنی وقت بگذارید. به این هفت دلیل نباید فرصت سفر به هویی آن را از دست بدهید:

تاریخ غنی و پرفراز و نشیب

هویی آن در قرن های شانزدهم تا نوزدهم میلادی، یک بندر تجاری مهم در آسیا بود. این شهر نقشی بسیار مهم در تجارت ادویه داشت. هویی آن تاجران زیادی را از کشورهای مختلفی مثل ژاپن، چین، پرتغال و فرانسه به سوی خود می کشید که امروزه هنوز هم نشانه هایی از حضور آن ها و ترکیب فرهنگ های مختلف در این شهر دیده می گردد.

تاریخ پر فراز و نشیب این شهر را به وسیله بناهای نمادین آن نیز می توانید مشاهده کنید. در انتهای غربی منطقه قدیمی شهر، خیابان های باریک مخصوص عابر پیاده قرار دارند که به پل های قدیمی قرن هجدهمی منتهی می شوند. خانه های قدیمی ژاپنی و سنت های معماری چینی و ویتنامی را می توانید در این محله ببینید و از تماشای ترکیب فرهنگ ها و یادگاری های تاریخی، لذت ببرید.

غذاهای لذیذ

هویی آن معمولا به عنوان یکی از بهترین مقصدها در ویتنام برای علاقه مندان به غذا معرفی می گردد. در این شهر می توانید غذاهای متنوع و متفاوتی را تجربه کنید. از لذیذترین اسنک ها و غذاهای خیابانی که در غرفه های کنار خیابان عرضه می گردد تا نودل های لذیذ و غذای دریایی تازه در ساحل.

علاوه بر غذاهای لذیذ و متنوع در این شهر می توانید انواع میوه های استوایی رنگارنگ را از بازار مرکزی خریداری کنید. در بازار مرکزی، غذای خیابانی هم پیدا می گردد. از مهم ترین غذاهای محلی که می گردد در بازار مرکزی خریداری و نوش جان کنید می توان به دامپلینگ رز سفید اشاره نمود که با میگو و موسیر و پوششی از برنج تهیه می گردد. غذای دیگر cao lau نام دارد که نوعی غذای تهیه شده با نودل است. تقریبا در بیشتر رستوران های محلی می توانید این غذاها را امتحان کنید.

یکی دیگر از غذاهایی که نتیجه تبادل فرهنگی در این شهر است، غذایی به نام بان می است. بان می را می توان ساندویچ ویتنامی نامید.

رستوران های زنجیره ای کمی در این شهر وجود دارند و بیشتر رستوران ها، کافه ها و رستوران های محلی هستند که معمولا خانوادگی اداره می شوند. بیشتر آن ها بالکن هایی در فضای باز و وسایل ساده ای دارند.

علاوه بر رستوران ها و کافه های محلی، فرصت های زیادی برای لذت بردن از غذا در هویی آن وجود دارد. در این شهر کلاس های آشپزی هم برگزار می گردد که می توانید با شرکت در آن ها، تجربه ای خاص و فراموش نشدنی داشته باشید.

تورهای غذای خیابانی یکی دیگر از تفریحات مرتبط با غذا است که در این شهر امکانات آن برای گردشگران فراهم شده است.

سوغاتی های جذاب و ارزشمند

در این شهر می توانید سوغاتی هایی بسیار باکیفیت و جذاب پیدا کنید. هر گوشه ای از شهر که نگاه کنید فروشگاه های سوغات و صنایع دستی را می بینید. حتی کارگاه های ساخت محصولات چرمی سفارشی و دوخت لباس های سفارشی ابریشمی هم در این شهر زیاد است. سرامیک های دست ساز، فانوس های زیبای تهیه شده از بامبو و وسایل تزیینی مدرن برای منزل، از دیگر سوغاتی هایی است که می توانید در این شهر پیدا کنید و از کیفیت آن ها مطمئن باشید.

سواحل زیبا

یکی دیگر از دلایلی که باعث جلب توجه گردشگران به هویی آن شده است، سواحل زیبا است. علاقه مندان به تفریحات ساحلی و آفتاب دریافت در ساحل می توانند در خط ساحلی این شهر از تفریحات مورد علاقه خود لذت برند. در حدود 10 دقیقه به سمت شمال شرقی که رانندگی کنید به یک خط ساحلی می رسید که مشرف به دریای شرقی واقع شده است.

خط ساحلی My Khe معروف ترین خط ساحلی و ساحل An Bang زیباترین ساحل شهر است. در کنار این خطوط ساحلی بکر و آرام، گاهی تفریحات سرزنده و پرجنب و جوشی مثل موسیقی زنده هم وجود دارد.

یکی دیگر از سواحل نزدیک شهر، سواحل اطراف شبه جزیره Son Tra است. یک منطقه حفاظت شده طبیعی که با ماشین 25 دقیقه از شهر فاصله دارد و آب های تمیز و زلالی دارد.

بهشتی برای دوچرخه سواران

اگر از دوستداران دوچرخه سواری باشید یا دلتان بخواهد با وسپا دور شهر بگردید در هویی آن و جاده های عریض این کشور می توانید از این تورهای جذاب لذت ببرید.

در این شهر اخیرا برنامه ای برای اشتراک گذاری دوچرخه اجرا شده است و بسیاری از هتل ها نیز امکان کرایه کردن دوچرخه را برای مهمانان خود فراهم نموده اند.

به راحتی می توانید در مناطق قدیمی شهر یا سایر محله های توریستی با دوچرخه دور بزنید و حتی می توانید به نواحی روستایی سفر کنید و سبک زندگی آن ها را از نزدیک ببینید.

هتل هایی در سطح بین المللی

این شهر و مناطق اطراف آن میزان چندین هتل عالی و لوکس است. اگر دوست دارید سفری لوکس و راحت به این شهر داشته باشید، ناامید نمی شوید. در این هتل ها، رستوران هایی لوکس و مجلل هم وجود دارد که در آن ها می توانید لذیذترین غذاهای محلی و خیابانی را با بهترین طعم و کیفیت، نوش جان کنید.

سفرهای جانبی متنوع

اگر به همه جاذبه های شهر سر زده اید و دنبال تفریحات جدیدتری هستید، می توانید سفرهای روزانه و جانبی به مقصدهای دیگر را برنامه ریزی کنید. مقصدهای زیادی در اطراف این شهر وجود دارد که می توانید برای سر زدن به آن ها برنامه ریزی کنید.

اگر از دوستداران تاریخ و معماری هستید، به Hue سر بزنید؛ پایتخت امپراتوری که در کنار رود زیبایی واقع شده است و ارزش یک شب اقامت را دارد.

بعد از سه ساعت رانندگی و سفر با ماشین می توانید به مقبره های پادشاهان باستانی و سیتادل ها و پاگوداهای دیدنی برسید که مطمئنا این جاذبه ها، توجه علاقه مندان به تاریخ را جلب خواهد نمود.

در انتها یادآور می شویم که هر زمان قصد سفر به ویتنام را دارید، خبرنگاران برای مقایسه قیمت تورهای ویتنام و انتخاب ارزان ترین گزینه در کنار شما است. ما به مسافران یاری می کنیم تا فهرست متنوعی از تورهای مسافرتی را مشاهده و از میان آن ها ارزان ترین تور به مقصدشان را خریداری نمایند.

تورهای ویتنام

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 287

به "7 دلیل برای سفر به هویی آن یکی از زیباترین شهرهای ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دلیل برای سفر به هویی آن یکی از زیباترین شهرهای ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید