آزمایش پیروز در چین ، نابودی کامل پشه های مرگبار در دو جزیره

به گزارش اسلیم فا، بر اساس نتایج یک مطالعه علمی که چهارشنبه گذشته، 26 تیر منتشر شد، نوعی از پشه که بیشترین گستردگی را در دنیا دارد، در دو جزیره در جنوب چین تقریبا به طور کامل از بین رفتند.

آزمایش پیروز در چین ، نابودی کامل پشه های مرگبار در دو جزیره

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش یورونیوز، این آزمایش توانسته است به طور موفقیت آمیزی جمعیت پشه های ماده نوع ببر آسیایی که نیش انها عامل انتقال بیماری هاست را تا 94 درصد کاهش داده است و تعداد نیش های گزارش شده از سوی انسان ها در پی این آزمایش تا 97 درصد کاهش نشان می دهد.

سازمان بهداشت دنیای این پشه ها را تهدیدی جدی برای سلامت انسان ها توصیف نموده و از این پشه ها به عنوان یکی از مرگبارترین حشرات در دنیا نام برده است.

این نخستین کوشش پژوهشگران برای کاهش جمعیت پشه ها در دنیا نیست. در سال 2018 دانشمندان امپریال کالج لندن از ابزارهای اصلاح ژن استفاده کردند تا پشه های ماده را عقیم نمایند در حالیکه پشه های نر به طور طبیعی رشد می کردند.

پیتر آربروستر متخصص زیست شناسی در حوزه پشه می گوید که این آزمایش یکی از موفقیت آمیزترین ازمایش ها برای کاهش تعداد پشه هاست که تاکنون صورت گرفته است.

کارشناسان می گویند کاهش تعداد پشه های ببر آسیایی از روش های مرسوم مانند آفت کش ها بسیار سخت است و این روش جدید می تواند تغییر بسیار مهمی در این زمینه ایجاد کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 270

به "آزمایش پیروز در چین ، نابودی کامل پشه های مرگبار در دو جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش پیروز در چین ، نابودی کامل پشه های مرگبار در دو جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید