آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان چینی در رشته های مختلف

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: در نشست هیئت اعزامی از دانشگاه آموزشگاه علوم چین، آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان چینی در رشته های زبان فارسی و مطالعات خاورمیانه و اسلام شناسی اعلام شد.

آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان چینی در رشته های مختلف

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، هیئت اعزامی از دانشگاهآموزشگاه علوم چین از مراکز آموزش عالی ایران دیدار و از دانشگاه های صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر و پارک علمی فناوری دانشگاه تهران و مرکز ملی اقیانوس شناسی بازدید کرد.

در ملاقاتی که این هیئت با سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم و احمدی معاون پژوهش و فناوری و روسای بعضی دانشگاه ها داشت، طرفین در مورد گسترش همکاری های دانشگاهی از جمله تبادل دانشجو و استاد و پروژه های تحقیقاتی با مشارکت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی گفتگو کردند.

در این نشست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش دانشجویان چینی به خصوص در رشته های زبان فارسی و مطالعات خاورمیانه و اسلام شناسی اعلام شد و مقرر شد موارد مطروحه در قالب یادداشت تفاهم تنظیم و با امضای یکی از مسئولان وزارت علوم و رئیس آموزشگاه علوم چین اجرایی گردد.

دیدار و گفت وگو با غلامی مدیر کل بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان، گنجی دوست رایزن علمی وزارت علوم در چین و مسئولان مرکز همکاری های ریاست جمهوری از دیگر برنامه های هیئت اعزامی آموزشگاه علوم چین در ایران بود.

در نشست این هیئت با معاونان مرکز همکاری های ریاست جمهوری پیرو توافق نامه ای که این مرکز با آموزشگاه علوم چین داشت در مورد گسترش همکاری های دوجانبه در مورد بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و فناوری های پیشرفته و تبادل دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی با مسئولان هیئت چینی مذاکره شد و در ادامه هیئت مذکور از نمایشگاه فناوری های پیشرفته در مرکز همکاری های ریاست جمهوری بازدید به عمل آورد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 467

به "آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان چینی در رشته های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان چینی در رشته های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید