اتحادیه اروپا به لبنان وعده تجارت ترجیحی داد

به گزارش اسلیم فا، رئیس کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر لبنان گفت که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا در مورد تسهیل روابط تجاری با لبنان به وسیله تجارت ترجیحی و تسهیلات گمرکی، با مقامات این کشور مذاکره کند.

اتحادیه اروپا به لبنان وعده تجارت ترجیحی داد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، اورزولا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا روز پنج شنبه در تماس تلفنی با حسان دیاب نخست وزیر لبنان، از آمادگی اتحادیه اروپا برای تسهیل و تقویت روابط تجاری با لبنان به وسیله تجارت ترجیحی و تسهیلات گمرکی اطلاع داد.

رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با نخست وزیر لبنان ضمن ارائه وعده یاری 33 میلیون دلاری از سوی اتحادیه اروپا به این کشور، خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا (به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) آماده است تا در مورد چگونگی تسهیل روابط تجاری با لبنان به وسیله تسهیلات گمرکی و تجارت ترجیحی، با مقامات لبنانی مصاحبه کند.

ساعاتی پیش امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه -که کشورش دومین اقتصاد عظیم اتحادیه اروپا و یکی از کشورهای تأثیرگذار در این اتحادیه به شمار می رود- پس از ملاقات با میشل عون رئیس جمهور، حسان دیاب نخست وزیر و نبیه بری رئیس مجلس لبنان در کاخ بعبدا خاطرنشان کرد که فرانسه طی روزهای آینده یاری های بیشتری را به لبنان ارسال خواهد نمود.

بعد از ظهر روز سه شنبه به وقت محلی انفجاری مهیب بندر بیروت را به لرزه در آورد؛ انفجاری که تا به امروز بیش از 150 کشته بالغ بر 5هزار مجروح بر جای گذاشته است.

به گفته مروان عبود استاندار بیروت، بر اثر این انفجار 300 هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده و رقمی بین 10 تا 15 میلیارد دلار به تأسیسات و ساختمان های بیروت خسارت وارد شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1231

به "اتحادیه اروپا به لبنان وعده تجارت ترجیحی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به لبنان وعده تجارت ترجیحی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید