وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان ملاقات کرد

به گزارش اسلیم فا، وزیر خارجه فرانسه که به منظور رایزنی درباره شرایط کنونی لبنان (مشکل تشکیل دولت)، وارد این کشور شده با رئیس جمهور لبنان ملاقات کرد.

وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان ملاقات کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه که به لبنان رفته با میشل عون رئیس جمهور این کشور در کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری ملاقات کرد.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، لودریان پس از ملاقات با عون بدون اینکه حرفی درباره محتوای این ملاقات بزند، کاخ بعبدا را ترک کرد.

میشل عون در این ملاقات تأکید کرد، تحقق اصلاحاتی که حسابرسی اقتصادی به عنوان بند اول طرح فرانسه برای لبنان را تشکیل می دهد موضوعی اساسی برای برخاستن لبنان و بازپس گیری اعتماد لبنانی ها و جامعه بین المللی است.

وی توضیح داد، تشکیل دولتی که بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد اولویت اصلی است و وی علیرغم موانع داخلی و خارجی به کوشش خود برای رسیدن به نتایج عملی ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر منابع لبنانی به شبکه ال بی سی این کشور گفتند، لودریان در ملاقات مذکور تأکید نموده که طرح فرانسه برای حل بحران لبنان همچنان پابرجاست و مسؤولیت اجرای آن برای دوش لبنانی ها به وسیله تسریع در تشکیل دولت است.

لبنان از تابستان سال گذشته که انفجار عظیم بیروت به وقوع پیوست و دولت حسان دیاب استعفا کرد، با دولت پیشبرد امور اداره می گردد. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در پی انفجار بیروت در آگوست سال گذشته چند بار به لبنان سفر کرد و بنا به گفته خودش طرحی برای نجات این کشور و تشکیل دولت ارائه کرد اما این طرح به دلیل اختلافات داخلی میان احزاب لبنانی تا به امروز راه به جایی نبرده است.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی اللواء، لودریان گفته این کشور به سیاسیون لبنانی که در فرایند تشکیل دولت سنگ اندازی می نمایند یا در فساد نقش دارند اجازه ورود به فرانسه نخواهد داد. منابع سیاسی لبنانی امید دارند این اظهارات پفراینده تشکیل دولت در لبنان را که دچار رکود شده به جلو ببرد.

روزنامه الشرق الاوسط هم نوشت، لودریان با این اظهارات به طرف های محلی در لبنان پیغام فرستاد که طرح فرانسه تنها طرح به جامانده روی میز مشورت برای تشکیل دولت است و بهتر است در مواضع خود بازبینی نمایند زیرا گزینه جایگزین این طرح، سقوط لبنان خواهد بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1698

به "وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید