اختلاف قیمت بازار و کارخانه تیارا؛ محصول تازه مکث موتور

به گزارش اسلیم فا، تیارا یکی از محصولات نو شرکت مکث موتور است که به تازگی روانه بازار شده است. اما این خودرو در بازار و کارخانه با چه قیمتی به فروش می رسد؟

اختلاف قیمت بازار و کارخانه تیارا؛ محصول تازه مکث موتور

به گزارش تجارت نیوز، تیارا یکی از جدیدترین محصولات شرکت مکث موتور است که اردیبهشت ماه امسال از آن رونمایی شد. پس از رونمایی، قیمتی که مکث موتور برای این محصول در نظر گرفت 989 میلیون تومان بود.

این درحالی است که تیارا مکث موتور در بازار آزاد حدود یک میلیارد و 780 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. به عبارتی دیگر، متقاضیان با خرید این خودرو در درب کارخانه حدود 791 میلیون تومان سود می نمایند.

مشخصات فنی تیارا

مانند بیشتر خودرو های چینی بازار، تیارا نیز از یک درپوش پلاستیکی روی محفظه موتور استفاده می نماید که با بالا بردن کاپوت، قادر به تماشا پیشرانه و سایر اجزا نباشیم. این کار بیشتر برای زیبایی بوده و به این معنی نیست که موتور پلمپ بوده و خراب نمی گردد.

این خودرو از یک پیشرانه چهارسیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که به وسیله گیربکس اتوماتیک 6AT، قدرت تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می نماید. نبود سیستم دو دیفرانسیل برای خودرویی با این ابعاد، جزو نکات ضعف این خودرو به شمار می رود.

شرکت تولیدنماینده آمار رسمی از نتایج شتاب صفرتا 100 تیارا نداده است، اما با توجه به قدرت تولیدی پایین و وزن نسبتا بالا، انتظار شتاب زیر 10 ثانیه از این خودرو اشتباه است. شتاب پایین این خودرو موجب شد تا شرکت مکث موتور هنگام رونمایی این خودرو، آن را خودرویی خانوادگی معرفی کند و به افرادی که به هوادار خودرویی با شتاب بالاتر هستند خودروی کلوت را معرفی کند.

طراحی ظاهری

در نگاه اول به خودروی تیارا، اولین چیزی که نظر شمارا جلب می نماید، استفاده از خطوط صاف و موازی در جای جای بدنه است. این طرح را می توان به نوعی امضای کار تیارا به حساب آورد.

در نمای جلویی، یک جلوپنجره بسیار بزرگی داریم که از خطوط عمودی کرومی رنگ تشکیل شده است. طرح متفاوت این جلوپنجره را می توان خلاقیت در طراحی دانست. چرا که امروزه بیشتر خودرو های چینی بازار از جلوپنجره کهکشانی استفاده می نمایند.

کاسه چراغ جلو از هفت عدد عدسی و دی لایتی تشکیل که به صورت خط صاف در بالای عدسی ها قرار گرفته است. در دوطرف زیرسپر، طرحی به کار رفته که گویی چراغ مه شکن است، اما در واقع این قسمت خالی بوده و صرفا یک طرح ساده است.

در نمای جانبی، طرحی ساده به چشم می خورد که بیشتر کراس اوور های هفت نفره بازار را در این قسمت شبیه به هم دیگر می نماید. ارتفاع نسبتا پایین اتاق، موجب راحتی در سوار شدن به این خودرو می گردد.

یکی دیگر از ایراداتی که می توان به این خودرو گرفت، رینگ های 18 اینچی است که روی آن قرار گرفته است. زیرا تیارا با توجه به ابعاد نسبتا بزرگی که دارد و بعلاوه ظرفیت هفت نفره آن، باید حداقل شاهد رینگ های 20 اینچی روی آن بودیم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2288

به "اختلاف قیمت بازار و کارخانه تیارا؛ محصول تازه مکث موتور" امتیاز دهید

1 کاربر به "اختلاف قیمت بازار و کارخانه تیارا؛ محصول تازه مکث موتور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف قیمت بازار و کارخانه تیارا؛ محصول تازه مکث موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید