افزایش قیمت مسکن در اروپا

به گزارش اسلیم فا، در یک سال منتهی به سپتامبر، قیمت مسکن در کشورهای اروپایی به طور متوسط حدود پنج درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت مسکن در اروپا

با ما سفر کنید و با تور بهار اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، داده های منتشر شده توسط مرکز آمار اتحادیه اروپا نشان می دهد که متوسط قیمت مسکن در سطح اتحادیه اروپا 4.9 درصد و در سطح منطقه یورو 5.2 درصد طی سه ماهه سوم سال 2020 افزایش داشته است. این میزان نسبت به سه ماهه قبل آن در اتحادیه اروپا و منطقه یورو به ترتیب 0.1 درصد و 0.3 درصد بیشتر شده است.

آنالیز شرایط مسکن کشورهای اروپایی نشان می دهد که کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در میان مدت شاهد بیشترین افزایش قیمت و کشورهای جنوبی اروپا شاهد بیشترین کاهش در قیمت مسکن بوده اند. در بین کشورهای مختلف متوسط قیمت مسکن در لوکزامبورگ در سه ماهه سوم سال 2020 نسبت به سه ماهه سوم سال 2019 معادل 13.6 درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر لهستان با 10.9 درصد و اتریش با 8.9 درصد افزایش در رده های بعدی قرار دارند.

از طرف دیگر در دوازده ماه منتهی به سپتامبر متوسط قیمت مسکن در قبرس 1.4 درصد و در ایرلند 0.8 درصد کاهش پیدا نموده است. در مقایسه به سه ماهه دوم سال، بیشترین افزایش قیمت مسکن مربوط به مجارستان با 5.2 درصد بوده است و پس از آن نیز دانمارک با 4.2 درصد و لتونی با 3.7 درصد قرار دارند. از سوی دیگر بیشترین کاهش قیمت طی این دوره در قبرس با 4.8 درصد، رومانی با 2.6 درصد و ایتالیا با 2.5 درصد به ثبت رسیده است.

اگر چه شیب افزایش قیمت مسکن در کشورهای اروپایی از سال 2014 تشدید شده است اما آنالیز ها نشان می دهد که به صورت کلی، بازار مسکن در اروپا با ثبات نسبی روبرو بوده است.

اتحادیه اروپا شامل 27 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1497

به "افزایش قیمت مسکن در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت مسکن در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید