افول صندلی آمریکا در دنیا امروز واقعی است

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس مسایل آمریکا گفت: با توجه به اتفاقات شب گذشته در واشنگتن، افول صندلی آمریکا در دنیا امروز واقعی است.

افول صندلی آمریکا در دنیا امروز واقعی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، فواد ایزدی اضافه نمود: یکی از شاخص های اصلی مردم سالاری در دنیا این است که وقتی انتخاباتی برگزار می گردد فرد بازنده؛ شکستش را می پذیرد و انتقال قدرت صلح آمیز انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از کشور ها که حتی ریشه دمکراسی ندارند انتقال قدرت را مدیریت می نمایند، اضافه نمود: برای اولین بار شب گذشته شرایطی در آمریکا رخ داد که این رفتار ها اصلاح هم نمی گردد.

آقای ایزدی تاکید نمود: حادثه شب گذشته فقط به خاطر ترامپ که بازنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود روی نداد. ترامپ نتیجه شکاف های و درگیری هایی است که در آمریکا و در حوزه مالی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد و با توجه به مسایل داخلی موجود در ایالات متحده، مردم سال 2016 با این تصور که ترامپ می تواند بعضی از مسائل را حل نماید و به وی رای دادند، اما در ادامه شاهد افزایش مسائل خود شدند.

این کارشناس مسایل آمریکا با بیان اینکه 39 درصد آمریکایی ها باور دارند که در انتخابات آمریکا تقلب شده است، گفت: این رفتار ها اصلاح نخواهد شد و چالش ها ادامه دارد و افول آمریکا حتمی است.

آقای ایزدی توضیح داد: اتفاقاتی که در 24 ساعت گذشته در آمریکا اتفاق افتاده در واقع مانند حوادثی است که آمریکایی ها کوشش داشتند در کابل، بغداد و یا در تهران انجام دهند، حالا این اتفاقات در کشور خودشان در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به صحبت اخیر رئیس شورای روابط خارجی آمریکا مبنی براینکه امروز اولین روز دنیا پسا آمریکاست ادامه داد: امروز صندلی آمریکا پایین آمده و افرادی که فکر می کردند آمریکا کدخداست قطعا نظرشان اصلاح شده است و سیاست خارجی آمریکا قطعاً دچار چالش و مسائل داخلی هم ادامه دار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای ایزدی یادآور شد: با توجه به مسائل ریشه ای آمریکا؛ افول این کشور واقعی است، با توجه به اتفاقات 4 سال گذشته و عبرت هایی که به دست آوردیم باید بدانیم تنها ترامپ مشکل نیست بلکه نتیجه مسائلی است که در آمریکا وجود داشته و سر باز نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1501

به "افول صندلی آمریکا در دنیا امروز واقعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افول صندلی آمریکا در دنیا امروز واقعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید