اقدام داعش در آزمایش سلاح های شیمیایی روی زندانیان عراقی

به گزارش اسلیم فا، کارشناسان سازمان ملل در گزارشی از آزمایش سلاح های شیمیایی بر روی زندانیان عراقی توسط داعش پرده برداشتند.

اقدام داعش در آزمایش سلاح های شیمیایی روی زندانیان عراقی

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان وابسته به سازمان ملل در گزارشی فاش کردند که گروه تروریستی داعش سلاح های شیمیایی را برای اطلاع از میزان تاثیرشان بر روی زندانیان عراقی آزمایش نموده است.

گزارش ها درباره استفاده داعش از سلاح های شیمیایی در اوایل سال 2015 منتشر شد و مقامات اطلاعاتی آمریکا و عراق در آن موقع نگرانی شدید خود را از اینکه داعش به طور فعال به دنبال فراوری این نوع سلاح است، ابراز داشتند.

طبق این گزارش، نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که آزمایشاتی توسط داعش بر روی گروگان ها و بازداشت شدگان عراقی پس از کنترل این گروه بر شهر موصل در سال 2014 اجرا شده است که پیش از این اشاره ای به آن نشده بود.

طبق گزارش یک کمیته وابسته به شورای امنیت، این تحقیق از آنجا شروع شد که داعش از دانشگاه موصل به عنوان مرکز تحقیق و آزمایش انواع جدید سلاح های شیمیایی استفاده کرد؛ اقدامی که منجر به کشته شدن بعضی از زندانیان عراقی در نتیجه این آزمایشات شد.

در ادامه این گزارش آمده است که کارشناسان گزارش های مربوط به قرار دریافت زندانیان در معرض تالیوم و همچنین نیکوتین را آنالیز کردند؛ دو ماده ای که در صورت استفاده در دوزهای بالا کشنده هستند.

در این گزارش ها همچنین به کوشش های اجرا شده توسط داعش برای فراوری گاز کلر و خردل اشاره شده است که در جنگ جهانی اول برای کشتن و معلول کردن هزاران سرباز مورد استفاده نهاده شد.

طبق این گزارش، شواهد جدیدی مبنی بر استفاده این گروه تروریستی از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان با آنالیز رایانه ها و تلفن های همراه عناصر داعش که کشته یا دستگیر شده بودند، آشکار شد.

شواهد به دست آمده نشان می دهد که داعش مواد بیولوژیکی و شیمیایی را آزمایش نموده و آزمایشاتی را بر روی زندانیان انجام داده و باعث مرگ تعدادی از آنها شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که داعش تعدادی دانشمند و مهندس را که در کارخانه های تأسیس شده توسط رژیم صدام مشغول به کار بودند، استخدام کرد تا با استفاده از آزمایشگاه های دانشگاه موصل به عنوان مرکز تحقیقاتی، در فراوری گاز خردل به این گروه یاری نمایند.

کارشناسان بین المللی و وابسته به سازمان ملل در این باره تاکید کردند که داعش تا حدی، در فراوری گاز خردل بی کیفیت برای استفاده از آن در توپ هایش پیروز عمل کرد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1713

به "اقدام داعش در آزمایش سلاح های شیمیایی روی زندانیان عراقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام داعش در آزمایش سلاح های شیمیایی روی زندانیان عراقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید