اگر چشمتان ملتهب شده شاید روماتیسم مفصل دارید

به گزارش اسلیم فا، درست است که روماتیسم مفصلی در مفاصل ایجاد می گردد اما محققان اعلام نموده اند نشانه هایی از این بیماری در چشم ها ایجاد می گردد که پزشکان با آنالیز آنها قادرند این بیماری را تشخیص دهند.

اگر چشمتان ملتهب شده شاید روماتیسم مفصل دارید

به گزارش خبرنگاران، التهاب روماتیسمی مفاصل باعث بروز درد و التهاب در مفاصل بیمار می گردد. اما مطالعات نشان می دهد که التهاب ایجاد شده در مفاصل همچنین می تواند قسمت های مختلفی از بدن از جمله چشم ها را نیز درگیر کند.

آرتروز بیش از 10 میلیون نفر از مردم انگلیس را درگیر نموده است. این بیماری درمان قطعی ندارد اما درمان های موقتی متعددی برای کاهش علائم آن وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی بیماران را تا حد زیادی افزایش دهد.

علائم این بیماری بسته به نوع این بیماری، متفاوت است اما معمولا با علائم درد مفاصل، التهاب در داخل و اطراف مفاصل و محدود شدن حرکات مفاصل مشاهده می گردد اما این بیماری همچنین روی چشم ها هم تأثیر می گذارد.

معمولا هر التهابی مانند آرتروز که روی کلاژن تأثیر بگذارد، روی سفید چشم و قرنیه چشم که به طور کامل از کلاژن تشکیل شده اند، اثر می گذارد.

سندروم خشکی چشم یکی از مسائل چشمی مرتبط با آتروز است. علائم این مشکل خشکی، تاری دید، احساس جسم خارجی در چشم است. این علائم باعث عفونت و زخم شدن قرنیه می گردد.

یکی دیگر از بیماری های جشمی مرتبط با آرتروز، زمانی است که چشم به دلایلی چون مصرف بعضی داروها یا آسیب به غدد فراوری اشک نمی تواند غشای سالمی از اشک را حفظ کند.

این غشا نه تنها چشم را مرطوب نگه می دارد، بلکه از ورود اجسام خارجی حفظ می نماید که به داشتن دید مناسب یاری می نماید.

سندروم چشم خشک شایع ترین مشکل چشمی در مبتلایان به التهاب مفاصل است و زنان 9 برابر بیشتر از مردان به این مشکل دچار می شوند.

بیش از 400 هزار نفر در انگلیس با بیماری التهاب روماتیسمی مفاصل دست و پنجه نرم می نمایند. این بیماری از دهه 40 و 50 زندگی شروع می گردد و در زنان سه برابر بیشتر از مردان است.

در التهاب روماتیسم مفصل سیستم ایمنی بدن، مفاصل آسیب دیده را هدف قرار می دهد که باعث بروز درد و تورم می گردد.

در این بیماری معمولا پوشش خارجی مفاصل درگیر می گردد که بعد از مدتی به کل مفصل گسترده شده و علاوه بر تورم، باعث تغییر شکل مفاصل و در ادامه باعث شکستگی استخوان و غضروف می گردد.

فیزیوتراپی و کار درمانی به بهبود کیفیت زندگی بیمار و بهتر شدن تحرک مفاصل و فعالیت های روزمره یاری می نماید. جراحی به منظور اصلاح دامنه حرکت مفاصل یکی از آخرین راه ها برای درمان این بیماری است.

منبع: سیناپرس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1770

به "اگر چشمتان ملتهب شده شاید روماتیسم مفصل دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر چشمتان ملتهب شده شاید روماتیسم مفصل دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید