بابک زنجانی اگر در چین تخلف نموده باشد برخورد می کنیم

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، جی آن چائو قائم مقام وزارت نظارت چین و ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح یکشنبه در نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

بابک زنجانی اگر در چین تخلف نموده باشد برخورد می کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

مقام چینی گفت: کشور و حزب من مخالف با فساد است و در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده اند. فلسفه ما ببر و مگس است یعنی اینکه ببر به سراغ قدرت های بالادستی می رود و مگس قدرت های پایین دستی را رصد می نماید و در سال گذشته بالای 150 پرونده در سطح معاون وزیر و مسئولان نظامی تشکیل دادیم و فساد در این کشور رو به کاهش است.

وی در خصوص پرونده کشف 9 کامیون اسکناس در خانه یک ژنرال در چین گفت: مطابق قانون اموال این فرد ضبط شد و پرونده به دادگاه رسید اما قبل از اینکه حکمی قطعی شود این فرد به دلیل ابتلا به سرطان فوت کرد.

قائم مقام وزارت نظارت چین گفت: صد درصد کشور در موضوع مبارزه با فساد وارد شده اند و طرحی به نام شبکه آسمانی را شروع نموده که اگر افرادی بخواهند از کشور چین فرار نمایند براساس این شبکه در هر کجای جهان شناسایی شده و برای محاکمه به چین باز می شود.

یکی از خبرنگاران در خصوص دولتمردان لخت سئوال کرد که مقام چینی گفت: دولتمردان لخت به افرادی گفته می شود که خودشان در چین زندگی می نمایند و سِمت دولتی دارند اما خانواده آنها در خارج از کشور هستند و می توانند سرمایه اختلاس را به یک جای امن منتقل نمایند اما براساس قانون قبل از خروج باید از همان دستگاه هایی که کار می نمایند اجازه و پاسپورت بگیرند.

در ادامه نشست ناصر سراج گفت: بزودی جلسه آمبودزمان آسیایی در کشور پاکستان انجام می شود که اولین دستور جلسه مشخص هیئت مدیره بوده است و ایران هم همانند چین کاندیدا است و مهمترین بحث هم این است که بتوانیم افرادی که پولشویی نموده و متواری می شوند به کشور بازگردانده شوند همانند آقای خاوری که پول ها را در بانک کانادا گذاشته اما کانادا می گوید به دلیل رازداری اعلام نمی نماید بعد هم می رود سازمان ملل و ایران را در خصوص حقوق بشر محکوم می نماید.

مقام چینی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه فردی به نام بابک زنجانی به عنوان یک متهم نفتی در دفاعیات خود در دادگاه گفته است بخشی از محموله نفتی را در چین انبار نموده است، آیا این تخلف برای شما محرز شده است، گفت: اگر این فرد تخلفی انجام داده باشد براساس قوانین چین با آن برخورد می شود و اگر هم فرار کند و در چین باشد براساس هماهنگی ها به دولت ایران بازگردانده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 422

به "بابک زنجانی اگر در چین تخلف نموده باشد برخورد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابک زنجانی اگر در چین تخلف نموده باشد برخورد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید