بایدن روسیه را به حمله به غربی ها و کوشش برای تضعیف ناتو متهم کرد

به گزارش اسلیم فا، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: روسیه همچنان به حمله به کشورهای غربی و کوشش برای تضعیف ناتو و طرح اروپایی ادامه می دهد.

بایدن روسیه را به حمله به غربی ها و کوشش برای تضعیف ناتو متهم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روسیه را به حملات به کشورهای غربی و همچنین کوشش برای تضعیف ناتو و طرح اروپایی متهم کرد. بایدن در سخنرانی خود رد کنفرانس امنیتی مونیخ که به وسیله ارتباط ویدئویی در حال برگزاری است، گفت: همه می دانند که روسیه کوشش می نماید تا طرح اروپایی و اتحاد ما در پیمان ناتو را تضعیف کند و به همین دلیل دائماً، به جای انجام مذاکره با جامعه متحد فراآتلانتیکی، کشورهای دیگر را می ترساند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تأکید کرد که مایل نیست دنیا را به وضعیتی مشابه جنگ سرد تبدیل کند. به گفته وی، دولت جدید ایالات متحده دنیای را ترجیح می دهد که راستا توسعه روابط بدون تهدید به استفاده از زور معین گردد.

جو بایدن ادامه داد: ما نباید به دوره رقابت بین بلوک های معین شده در دنیا که مشخصه دوره جنگ سرد بود، بازگردیم. البته آمریکا به ناتو و اصل پنجم توافقنامه واشنگتن پایبند خواهد ماند و این مسئله تضمین شده است که حمله به هر یک از اعضای ناتو، به منزله حمله به تمامی آنها محسوب می گردد.

گفتنی است که مقامات بلندپایه روس پیش از این هشدار داده بودند که روسیه و آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن هم بعید است در مورد بیشتر مسائل موجود در روابط دوجانبه به توافق دست یابند، ولی ادامه مذاکرات بین مسکو و واشنگتن لازم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1577

به "بایدن روسیه را به حمله به غربی ها و کوشش برای تضعیف ناتو متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن روسیه را به حمله به غربی ها و کوشش برای تضعیف ناتو متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید