تور ارزان تایلند: با افزایش قیمت گوشت خوک، تایلندی ها گوشت کروکودیل می خورند

به گزارش اسلیم فا، مزارع خوک تایلند در بحران هستند و دولت در نهایت هفته گذشته وجود آنفولانزای خوکی آفریقایی را تایید کرد. شیوع این بیماری به عرضه ضربه زده و قیمت ها را بالا برده است.

تور ارزان تایلند: با افزایش قیمت گوشت خوک، تایلندی ها گوشت کروکودیل می خورند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، پس از افزایش قیمت خوک یک جایگزین مقرون به صرفه تر و غنی از پروتئین وجود دارد: کروکودیل. قیمت گوشت خوک به 200 بات (6 دلار) در هر کیلوگرم افزایش یافته است. در مقابل یک کیلوگرم گوشت کروکودیل حدود 2 دلار است.

این تفاوت قیمت برای مصرف کنندگانی که از خرید گوشت خوک ناامید هستند، خوشایند است، اما خبر بدی است برای هزاران کروکودیل در این کشور. هر ماه حدود 20 هزار کروکودیل در تایلند برای گوشتشان ذبح می شوند - این رقم در ماه های اخیر دو برابر شده است. این افزایش تقاضا با بدتر شدن کاهش عرضه گوشت خوک اتفاق افتاده است.

یک کروکودیل میانه حدود 12 کیلوگرم گوشت فراوری می نماید و اگرچه قسمت های مختلف آن را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد، اما قسمت بالایی دم آن خوشمزه ترین و پرفروش ترین است. کشاورزان و کسانی که آن را امتحان نموده اند می گویند تمساح مزه مرغ دارد.

آنفولانزای خوکی آفریقایی طی چند سال گذشته میلیون ها خوک را در اروپا و آسیا کشته و باعث کمبود و افزایش قیمت ها شده است. تایلند صد ها هزار خوک را برای کنترل شیوع این بیماری معدوم نموده است، در حالی که تایوان و کامبوج واردات خوک تایلندی را ممنوع نموده اند.

تایلند با مشکل تورم گسترده تری با کالا های اساسی - نفت، تخم مرغ، گوشت - روبه رو است که قیمت ها از ابتدای امسال میلادی افزایش یافته است و بر مردمی که قبلاً تحت تأثیر مالی همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته اند، فشار وارد می نماید.

برای فروشندگان کروکودیل تایلندی، این فرصت غیرمنتظره به جبران دو سال کسب و کار از دست رفته یاری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور ارزان تایلند: با افزایش قیمت گوشت خوک، تایلندی ها گوشت کروکودیل می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: با افزایش قیمت گوشت خوک، تایلندی ها گوشت کروکودیل می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید