با مصرف این ماده غذایی بر بیماری حرکت غلبه کنید

به گزارش اسلیم فا، بیماری حرکت از شایع ترین اتفاقات سفر است که می تواند برای هر فردی در سفر اتفاق بیفتد و لحظات شیرین و لذتبخش سفر را به کابوس تبدیل کند. در ادامه به معرفی ماده غذایی می پردازیم که با وجود آن می توانید راحت تر سفر کنید.

با مصرف این ماده غذایی بر بیماری حرکت غلبه کنید

زنجبیل، با اثر ضد استفراغ و غیر سمی، برای درمان طولانی مدت انواع مختلف بیماری حرکت از جمله دریازدگی کاربرد دارد. تاثیر زنجبیل در بیماری حرکت ناشی از مسافرت با هواپیما، ماشین و حتی در چتر بازی ارتش، قبل از پریدن مورد آزمایش قرار گرفته است. این گیاه یک قسمت اصلی خوشبو و یک قسمت اصلی تند دارد که به عنوان محرک هضم و برای اصلاح حرکت معده-روده ای مورد توجه است.

اولین مدرک علمی در موثر بودن زنجبیل در یک مطالعه صورت گرفته در سال 1982 ارائه شده است که شامل آزمایش های زیر است:

- آنالیز تحمل افراد به زنجبیل به وسیله اندازه گیری تعداد حرکت های سر افراد و انجام تست چرخاندن بر روی جایگاه متحرک، در 20-25 دقیقه پس از تجویز 940 میلی گرم زنجبیل.

- مطالعه تحقیقی پس از مصرف تجربی یک گرم ریشه خشک شده پودر زنجبیل.

یافته های پژوهش نشان داد:

- زنجبیل سبب کاهش تعریق و استفراغ، پس از 4 ساعت از مصرف می گردد بنابراین زمانی بیشترین اثر را دارد که حداقل 4 ساعت قبل از حرکت تجویز گردد.

- در بیشتر مطالعات، استفاده از 2-1 گرم ریشه پودر شده زنجبیل می تواند بهترین نتیجه را برای درمان تهوع و استفراغ ناشی از بیماری حرکت، حاملگی یا پس از عمل جراحی داشته باشد.

- زنجبیل باعث بهبودی فراوری صفرا و ترشح آن از کبد و کیسه صفرا می گردد.

- بر اساس مطالعات صورت گرفته در عربستان، زنجبیل می تواند محافظ معده از خطرات NSAID و الکل باشد.

- در حالی که بیشتر محققین نشان داده اند که زنجبیل اثر خود را به وسیله دستگاه گوارش در انسان اعمال می نماید مطالعات اخیر بر روی حیوانات، نشان داده اند که این داروی گیاهی، همچنین می تواند بر روی سیستم عصبی مرکزی نیز موثر باشد.

در این مطالعه دریافتند که 940 میلی گرم زنجبیل که در شب قبل از مسافرت آغاز گردد، بر 100میلی گرم دایمن هپدرینات، برای بهبودی تهوع و استفراغ ناشی از دریازدگی ارجحیت دارد.

منبع: SID

منبع: همگردی
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 736

به "با مصرف این ماده غذایی بر بیماری حرکت غلبه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این ماده غذایی بر بیماری حرکت غلبه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید