برنامه وزیر دفاع ترامپ برای سفر به چین

به گزارش اسلیم فا، وزیر دفاع آمریکا از تمایلش برای سفر به چین تا قبل از خاتمه سال جاری خبر داد.

برنامه وزیر دفاع ترامپ برای سفر به چین

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) ابراز امیدواری کرد تا خاتمه سال جاری میلادی به چین سفر کرده و درمورد مسائل مورد علاقه طرفین مصاحبه کند. این اظهارات درحالی مطرح شد که او فعالیتهای دریایی چین در دریای چین جنوبی را محکوم کرد.

اسپر دراین باره گفت: پیش از خاتمه سال، امیدوارم که برای اولین بار به عنوان وزیر دفاع با هدف گسترش همکاری در زمینه های مورد علاقه طرفین به چین رفته تا با مقامات این کشور مصاحبه کرده و سیستم های لازم برای راه های ارتباطی در زمان بحران و تقویت تمایلات برای رقابت آزاد در سیستم بین الملل را ایجاد کنیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که هیچ دستوری برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از کره جنوبی صادر نکرده اما پنتاگون به دنبال کاهش نیروهای این کشور در سراسر دنیاست.

این اظهارات درحالی مطرح شده که دو کشور چین و آمریکا درگیر تنش شدیدی شده و یکی از موارد مورد اختلاف طرفین دریای چین جنوبی است.

نیروی دریایی آمریکا امروز (سه شنبه) اظهار داشت که در روزهای آینده این کشور دو رزمایش نظامی در ابهای اسیا به همراه کشورهای ژاپن، استرالیا و هند برگزار خواهد کرد.

چین با این رزمایش ها مخالفت کرده و گفته که مخالفت آمریکا با ادعای مالکیت پکن در دریای چین جنوبی باعث افزایش تنش و کاهش ثبات در منطقه می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1198

به "برنامه وزیر دفاع ترامپ برای سفر به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه وزیر دفاع ترامپ برای سفر به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید