بزرگترین خانه های دنیا را نظاره کنید!

به گزارش اسلیم فا، آیا می دانید بزرگترین خانه های دنیا چند متری هستند؟ در کدام شهرها و کشورها واقع شده اند؟ یا چه کسانی در آنها زندگی می نمایند؟ این مطلب همه این سوال ها را پاسخ خواهد داد. در میان این لیست از بزرگترین خانه های دنیا، احتمالا کاخ رؤیایی مملو از سنگ مرمر و 197 هزار کیلومتر مربعی سلطان برونئی در صدر لیست قرار می گیرد. اما در این لیست قصد داریم که کاخ های سلطنتی را کنار گذاشته و عمارت ها و ویلاهای دیگر افراد مشهور را برشماریم.

بزرگترین خانه های دنیا را نظاره کنید!

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

لیستی متفاوت از عظیمترین خانه های جهان

همان طور که در ابتدا عنوان شد، کاخ های سلطنتی در این لیست جای نمی گیرند. این لیست عمارت های شخصی متعلق به میلیاردرهای عادی را در برمی گیرد. در این مطلب سعی شده که ویلاهای شخصی افراد و عظیمترین خانه های جهان را هدف قرار دهیم. بنابراین قلعه اوهِکا (Oheka)، عمارت آردن (Arden) و بعضی عمارت های دیگر که اکنون هتل، مجموعه تحقیقاتی یا متعلق به بعضی دانشگاه ها هستند را از لیست خط زده ایم.

عمارت بیل گیتس (Bill Gates)، 6100 متر مربع مساحت دارد. البته این عمارت که زانادو 2 (Xanadu 2.0) نام دارد، از چندین ساختمان عظیم تشکیل شده است. با اینکه زانادو 2 عمارت عظیم و مجللی است اما به اندازه ای عظیم نیست که در این لیست جای بگیرد.

در صورتی که مایل به خرید این عمارت هستید، پیشنهاد 127 میلیون دلاری خود را به دفتر بیل گیتس تقدیم کنید. ارزش این عمارت با دلار 15 هزار تومانی چیزی حدود 2 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد. رقمی که اختلاس گران به سادگی قادر به پرداخت آن هستند.

در ادامه عظیمترین خانه های جهان را با همدیگر مرور می کنیم.

1- آنتیلیا، بمبئی، هند

موکش آمبانی (Mukesh Ambani) که ثروت او حدود 30 میلیارد دلار برآورد می گردد، ثروتمندترین فرد هندوستان و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. وی طی سال های 2008 تا 2011 جزو 10 ثروتمند برتر جهان بوده است. صندلی او در سال 2018 به رتبه 19 تنزل پیدا نموده است.

ارزش این آسمان خراش 27 طبقه آمبانی که آنتیلیا (Antilia) نام دارد، 1 میلیارد دلار برآورد می گردد. آنتیلیا در پایین شهر بمبئی (Mumbai) هند قرار گرفته است. ارتفاع این آسمان خراش، 167 متر بوده و مساحت مسکونی آن نیز حدود 37 هزار متر مربع است.

پروژه ساخت آنتیلیا بیش از 4 سال به طول انجامید. جهت جلوگیری از تکرار المان های معماری، هیچ کدام از 2 طبقه این آسمان خراش، به لحاظ پلان نقشه کشی و جنس ساخت، یکسان نیستند. ساختار کلی این ساختمان بر اساس واستو (Vaastu) ساخته شده است. واستو، فلسفه معماری هندی مشابه فنگ شویی (Feng shui) چینی ها است. این آسمان خراش دارای 9 آسانسور بوده و طبقه بالایی آن نیز چشم انداز وسیعی به دریای عرب دارد. آنتیلیا یکی از عظیمترین خانه های جهان محسوب می گردد.

2- عمارت بیلتمور، اشویل، آمریکا

عمارت بیلتمور (Biltmore Estate) عمارتی تاریخی و عظیم در شهر اشویل (Asheville) ایالت کارولینای شمالی (North Carolina) آمریکا است. این عمارت که در سال 1895 تکمیل شده، دارای 250 اتاق و متعلق به خاندان کرنلیوس وندربیلت (Cornelius Vanderbilt) است. بیشتر ثروت وندربلت به وسیله ساخت راه آهن و سیستم حمل و نقل در ایالات متحده به دست آمد. مالکیت این عمارت 8 هزار هکتاری اکنون در اختیار بازماندگان او است.

این عمارت باشکوه توسط فردریک لا اولمستد (Frederick Law Olmsted) و ریچارد موریس هانت (Richard Morris Hunt) طراحی شده است. کورنلیا وندربیلت (Cornelia Vanderbilt) در سال 1930 درهای این عمارت را به روی عموم گگردد. البته امکان اقامت در 34 اتاق خواب عظیم این عمارت وجود ندارد؛ با این وجود، هتل، مسافرخانه و کلبه های زیبایی در این ملک وجود دارد که پذیرای بازدیدکنندگان است.

43 اتاق خواب، 3 آشپزخانه، 65 شومینه، یک تالار عظیم پذیرایی، استخر با گنجایش 265 متر مکعب، کتابخانه 23 هزار کتابی و محوطه بولینگ، بخش هایی از این عمارت عظیم را تشکیل می دهند. هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد سرویس های بهداشتی این عمارت در دست نیست. این ساختمان 16 هزار متر مربعی، عظیم ترین عمارت موجود در ایالات متحده است.

3- عمارت صفرا، سائو پائولو، برزیل

با یکی از عظیمترین خانه های جهان آشنا شوید. عمارت رؤیایی خانواده صفرا (Safras) واقع در سائو پائولو (São Paulo) برزیل را نمی توان در قالب جملات توصیف کرد. این ملک عظیم توسط یک دیوار مرتفع احاطه شده است. عمارت صفرا دارای 130 اتاق بوده و حدود 11 هزار متر مربع مساحت دارد. در این عمارت 2 استخر عظیم وجود دارد که یکی از آنها داخل منزل قرار گرفته است.

شاید نتوان تصاویر زیادی از این ملک را در سطح اینترنت پیدا کرد. خانواده صفرا به اندازه ملک باشکوهشان گسترده هستند و عمارت های عظیمی در سراسر جهان در اختیار آنها است. یوسف صفرا (Joseph Safra) در سال 2014 برج خیارشور (Gherkin) واقع در لندن را به قیمت 990 میلیون دلار خریداری کرد. فرزند او جیکوب صفرا (Jacob M. Safra) در سال 2017 منزل دوران کودکی ژاکلین کندی اوناسیس (Jacqueline Kennedy Onassis)، همسر جان اف کندی (John F. Kennedy) را با قیمت بیش از 25 میلیون دلار تصاحب کرد.

طبق گزارش فوربس (Forbes)، میزان ثروت یوسف صفرا هم اکنون 19 میلیارد دلار است و در رتبه 36 از ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است.

4- ویتنهَست، لندن، انگلستان

در اصل، کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) با 77 هزار متر مربع مساحت قابل سکونت و 775 اتاق، عظیم ترین عمارت لندن محسوب می گردد. به دلیل اینکه کاخ باکینگهام محل سکونت ملکه است، آن را در این لیست خط زده ایم و به سراغ دومین عمارت عظیم لندن می رویم.

معماری عمارت ویتنهست (Witanhurst) را جورج هابرد (George Hubbard) انجام داده است. قبل از ساخت کامل این عمارت، بنای پارکفیلد (Parkfield) با سبک معماری جورجی (Georgian) در این محل قرار داشت. جورج هابرد بین سال های 1913 تا 1920 آن را گسترش داد و عمارت ویتنهست به دنیا آمد.

با 2 زیرزمین عظیم، استخر 21 متری، سالن سینما، اتاق ماساژ، سونا، باشگاه و پارکینگ، فضای مسکونی این عمارت به حدود 8400 متر مربع می رسد. در سال 2008 یک فرد ناشناس این ملک را با قیمت 50 میلیون پوند خریداری کرد. هویت این فرد تا سال 2015 ناشناس بود. در این سال طبق گزارش هفته نامه نیویورکر (The New Yorker) تعیین شد که یک فرد روسی به نام آندره گوریف (Andrey Guryev) مالک این عمارت است.

5- عمارت ورسای، ویندرمیر، آمریکا

ساخت عمارتی با کف ساخته شده از سنگ های قیمتی و جواهرات، مقداری رؤیایی به نظر می رسد. با این وجود ژاکلین و دیوید سیگل (Jacqueline and David Siegel) به این رؤیا جامهٔ عمل پوشانیده اند. جزئیات کامل در مورد این عمارت را می توانید در مستند ملکه ورسای (The Queen of Versailles) محصول سال 2012 مشاهده کنید.

این زوج برای مدتی ساخت عمارت نیمه آماده خود را متوقف کردند. سپس در سال 2017 تزئین و تکمیل بنا به جف لویس (Jeff Lewis) سپرده شد. وی طراح داخلی و مجری مجموعه تلویزیونی فلیپینگ آوت (Flipping Out) است که در زمینه طراحی و معماری فراوری می گردد. خانواده سیگل امیدوار بودند که برای کریسمس 2018 وارد خانه خود شوند. خانه ای که دارای 32 حمام، 11 آشپزخانه، 14 اتاق خواب، 6 استخر، باشگاه و سالن سینما است. پارکینگ این عمارت برای 30 خودرو فضا دارد.

6- ویلای لئوپولدا، کوت دازور، فرانسه

این ویلای منحصر به فرد حدود 1 قرن پیش ساخته شده و تاریخچه ای غنی را در بر دارد. ویلای 50 هکتاری لئوپولدا (Villa Leopolda) توسط پادشاه لئوپولد دوم بلژیک (King Leopold II of Belgium) در ریورای فرانسه (French Riviera)، یا کوت دازور (Côte dAzur) ساخته شده است. وی بعدها این ویلا را به عنوان هدیه به یکی از معشوقه های خود بخشیده است!

این ویلا دارای 11 اتاق خواب، 14 حمام و یک گلخانه تجاری است. طی جنگ جهانی اول از لئوپولدا به عنوان بیمارستان نظامی استفاده می شد و طی این سال ها به عنوان لوکیشن سینمایی در چندین فیلم ظاهر شده است. کفش های قرمز (The Red Shoes) محصول سال 1948 و شکار یک سارق (To Catch a Thief) محصول سال 1955 اثر آلفرد هیچکاک دو نمونه از این فیلم ها هستند. این عمارت در سال 1987 به مالکیت ادموند و لیلی صفرا (Edmond and Lily Safra) درآمد. سپس در سال 2008، رومن آبراموویچ (Roman Abramovich)، میلیاردر روسی و مالک باشگاه فوتبال چلسی این عمارت را با قیمت 750 میلیون دلار خریداری کرد.

7- عمارت دِ وان، بل ایر، آمریکا

دِ وان (The One) یا یکه تاز، عمارتی 9300 متر مربعی متعلق به نیل نیامی (Nile Niami)، تهیه کننده فیلم و تاجر املاک آمریکایی است. این عمارت در شهر بل ایر (Bel Air) ایالت کالیفرنیا (California) آمریکا واقع شده است. البته بنای مسکونی عمارت 6900 متر مربع است و ساختمان های مجاور عمارت، بقیه ملک را تشکیل می دهند.

ساخت این عمارت انتهای سال 2018 به خاتمه می رسد و نل نیامی به همسایه جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston)، بازیگر مشهور هالیوود تبدیل خواهد شد. قیمت این عمارت حدود 500 میلیون دلار برآورد می گردد و دارای 20 اتاق خواب و 30 حمام است. کتابخانه شیشه ای، سالن بولینگ، سالن سینما و عظیمترین استخر خانگی کالیفرنیا، بعضی از قسمت های این عمارت را تشکیل می دهند. نکته قابل توجه این ویلا، اتاق عظیمی است که دیوارهای آن به شکل آکواریوم ساخته شده و پر از عروس دریایی است.

8- تائوهوایوان، سوژو، چین

گاهی اوقات نمای کنار دریاچه برای ساخت یک عمارت باشکوه کافی نیست؛ در این مواقع داشتن یک استخر عظیم و تالاب کنار عمارت به فکر افراد ثروتمند خطور می نماید.

نما و چشم ٔانداز این عمارت از باغ های کلاسیک سوژو (Classical Gardens of Suzhou)، یکی از میراث های جهانی یونسکو الگوبرداری شده است. تائوهوایوان (Taohuayuan) در شهر سوژو (Suzhou) چین واقع شده است و 6700 متر مربع مساحت دارد.

تائوهوایوان دارای 34 اتاق خواب و 34 حمام است و دکوراسیون داخلی آن ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. فلسفه فنگ شویی نیز کاملاً در این عمارت به کار برده شده است. هنگامی که این ملک در سال 2016 با قیمت 154 میلیون دلار به فروش رسید، گران قیمت ترین عمارت چین لقب گرفت.

9- پنسمور، هایلندویل، آمریکا

پنسمور یکی از عظیمترین خانه های جهان و گران قیمت ترین خانه های جهان محسوب می گردد. بیشتر عمارت های گران قیمت و باشکوه از دید زیبایی شناسی و مصرف گرایی ساخته می شوند. در این میان، عمارت پنسمور (Pensmore) توسط استیون هاف (Steven Huff) برای اهداف علمی بنا شده است. به لطف بتن، عمارت پنسمور در مقابل بمب، زلزله و دیگر بلایای طبیعی محتمل در رشته کوه اوزارکس (Ozarks) مقاوم است.

دژ مستحکم استیون هاف، اخترفیزیک شناس و مأمور سابق سی آی ای (CIA)، دارای 13 اتاق خواب و 14 حمام است و یک میدان مجلل تحقیقاتی در مورد بهره وری انرژی و مقاومت در برابر بلایای طبیعی محسوب می گردد.

ترکیب واژه های سی آی ای، اخترفیزیک، مقاوم در برابر بلایا و از این دست، همیشه به تئوری توطئه ختم می گردد. از این تئوری ها نیز پیرامون عمارت پنسمور کم نیست.

البته آینده این عمارت در هاله ای از ابهام است، چراکه هاف شکایتی علیه شرکت سازنده این بنای 6500 متر مربعی تنظیم نموده بود. در آن موقع وی می خواست که این بنا کوبیده گردد و از نو ساخته گردد. این دعوی قضایی در سال 2017 مختومه شد اما هنوز برنامه او برای آیندهٔ این بنای احتمالاً فناناپذیر تعیین نیست.

10- فیر فیلد، ساگاپوناک، آمریکا

فیر فیلد (Fair Field) عمارتی 5980 متر مربعی واقع در روستای ساگاپوناک (Sagaponack)، شهر ساوت همپتون (Southampton) ایالت نیویورک (New York) آمریکا است. زمین کلی این عمارت 10200 متر مربع مساحت دارد. 2 سالن بولینگ، زمین اسکواش، جکوزی 150 هزار دلاری، سالن سینمای 164 نفری و زمین بسکتبال سرپوشیده، بخش هایی از عمارت فیر فیلد را تشکیل می دهند.

این عمارت مجلل متعلق به ایرا رنرت (Ira Rennert)، تاجر آمریکایی است. 29 اتاق خواب، 39 حمام، نیروگاه اختصاصی، 3 استخر، کنیسه و یک نارنجستان، دیگر بخش های فیر فیلد را تشکیل می دهند.

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1004

به "بزرگترین خانه های دنیا را نظاره کنید!" امتیاز دهید

7 کاربر به "بزرگترین خانه های دنیا را نظاره کنید!" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین خانه های دنیا را نظاره کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید