بفرمایید زرند ؛جشنواره گندم شیر

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند از برگزاری اولین جشنواره گندم شیر در تاریخ 13 بهمن ماه جاری در روستای کهنوج از توابع دهستان سربنان اطلاع داد.

بفرمایید زرند ؛جشنواره گندم شیر

محمد اسلامی امروز 10 بهمن ماه در این رابطه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی آداب و رسوم منطقه ها مختلف شهرستان زرند، شناساندن جاذبه های تاریخی و طبیعی و بعلاوه جذب جهانگرد و سرمایه گذار در حوزه های مذکور است.

مدیر میراث فرهنگی،جهانگردی و صنایع دستی شهرستان زرند اضافه کرد: در کنار برگزاری جشنواره گندم شیر، اجرای برنامه های متنوع و شاد را با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای کهنوج خواهیم داشت.

او با بیان اینکه مهارت پخت گندم شیر (بلغور شیر) در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بیان نمود: غذای بلغور شیر از جمله غذاهای مقوی و خوشمزه ای است که در کرمان و بعضی از شهرستان ها همانند زرند پخت می گردد.

اسلامی ادامه داد: برگزاری جشنواره غذاهای سنتی فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی و سوق دادن ذائقه خانواده ها به خصوص نسل جوان و نوجوان به سمت غذاهای اصیل ایرانی به عنوان غذاهایی سالم است.

او با اشاره به اینکه امروزه جهانگردی غذا در کل جهان هواداران زیادی دارد به طوریکه مردم و جهانگردان برای خوردن غذایی خاص به کشوری دیگر سفر می نمایند، گفت: برپایی این گونه جشنواره ها در شهرستان زرند و شهرستان هایی که غذایی خاص و اصیل دارند می تواند فرصتی برای رونق جهانگردی غذا باشد.

مدیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان زرند اظهار داشت: مسئولان زرند به عنوان شهر جشنواره ها در پی کشف ظرفیت ها و قابلیت های این شهرستان برای برگزاری جشنواره هستند که خوشبختانه در این زمینه پیروز بوده اند.

گندم شیر در واقع از مخلوط گندم و شیر با تعدادی ادویه به دست می آید که در اینجا برایتان شرح می دهیم.طرز تهیه این خوراکی به این صورت است که شما گندم از قبل خیس خورده را به جای آب به همراه شیر می گذارید بجوشد در حین جوشیدن و پختن می توانید انواع ادویه های مورد احتیاج همانند زعفران، زرد چوبه، زیره سیاه، سیاه دانه، فلفل قرمز و یا هر ادویه دیگری که دوست دارید را به آن اضافه کنید و خوب با شیر و گندم مخلوط کنید و اجازه دهید تا تمامی شیر بخار شده و به خورد گندم برود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2273

به "بفرمایید زرند ؛جشنواره گندم شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بفرمایید زرند ؛جشنواره گندم شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید