تجربه یک روز پُر ترافیک در پایتخت ایتالیا

به گزارش اسلیم فا، خیابان های رم با این که بسیار شلوغند و ماشین ها بسیارند، اما همه در حال حرکتند و کسی به فکر زرنگ بازی نیست.

تجربه یک روز پُر ترافیک در پایتخت ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ونیز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اینجا رم است، پایتخت کشور ایتالیا. اینجا هم مانند تهران خودمان شلوغ و رفت و آمد بسیار است. از فرودگاه لئوناردو داوینچی که خارج میشوی، خیابانی هست که ما را به شهر رم میرساند. ماشین ها زیادند و به قول خودمان ترافیک است. اما همه در حال حرکتند و هیچ ماشینی مجبور نیست دو متر دو متر جلو برود. هیچ راننده ای هم مجبور به کلاچ ترمز کردنِ خسته کننده نیست.

خط کشی های داخل خیابان انگار دیوارهایی واقعی هستند که هیچ راننده ای به خود اجازه نمی دهد از آنها عبور کند. آسفالت کناره جاده که دیگر بماند، هیچ کس وارد محدوده آن نمی گردد. همه به آرامی در حرکتند و حرکت هم پیوسته است. به قول خودمان همه آهسته و پیوسته می فرایند و ترافیک هیچ کسی را اذیت نمی کند. آرام می رویم اما می رویم.

هیچ خبری از لایی کشیدن نیست. هیچ خبری از زرنگ بازی های شخصی برای زودتر رسیدن نیست. همه به هم احترام می گذارند. در چنین فضایی همه در حرکتند و کسی خودش را برتر از دیگران برای زودتر رفتن نمی داند. اعصاب ها همه آرام است و کسی هم به کسی فحش نمی دهد. آنها فهمیده اند که ترافیک هم یکی از معضلات دنیای مدرن است و باید با آن کنار آمد.

بالاخره هم به رم می رسیم. ما اما در تمام طول جهت محو در این نظم و انضباطیم. رانندگان اینجا هم مانند ما در تهران کار دارند و بی شک خیلی از آنان می خواهند پایشان را روی پدال گاز بگذارند و در جاده بتازند؛ راهش را هم دارند؛ در میان ماشین ها آنقدر فضا برای رد شدن هست که می گردد رفت اما آنان یاد گرفته اند که باید به خودشان و البته به قانون و دیگران احترام گذاشت. همین هم باعث می گردد که همه با هم آهسته و پیوسته در حرکت باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 772

به "تجربه یک روز پُر ترافیک در پایتخت ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه یک روز پُر ترافیک در پایتخت ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید