تحرک جنگنده های اف-35 آمریکا در قطب شمال

به گزارش اسلیم فا، نیروی هوایی آمریکا در اقدامی برای تقویت مواضع خود در قطب شمال شماری جنگنده نسل پنجم خود را به یک پایگاه هوایی در آلاسکا اعزام کرد.

تحرک جنگنده های اف-35 آمریکا در قطب شمال

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای فارس، آمریکا از اعزام برخی جنگنده های پیشرفته اف-35 ای خود به یک پایگاه هوایی در آلاسکا خبر داد.

به نوشته دیفنس نیوز آمریکا تعدادی از این جنگنده ها را سه شنبه به پایگاه هوایی السون در آلاسکا انتقال داد. قرار است دو اسکاداران دیگر از جنگنده های اف-35 ای و 18 فروند جنگنده اف-16 را در این پایگاه هوایی مستقر شوند.

به نوشته دیفنس نیوز، نمایندگان کنگره آمریکا ازاستقرار این جنگنده ها در آلاسکا استقبال کرده و گفتند که این اقدام باعث تقویت تواناییهای دفاعی ایالات متحده در قطب شمال می شود.

این منبع خبری به تعداد دقیق جنگنده های اعزام شده به آلاسکا هیچ اشاره ای نکرده است.

آلاسکا در هفته های گذشته عرصه تقابل جنگنده های روسیه و آمریکا بود به طوری که طبق اعلام فرماندهی دفاعی حریم هوایی شمال آمریکا (موسوم به نوراد)، دو هواپیمای ایلوشین-38 روسیه به حریم هوایی منطقه آلاسکا نزدیک شدند که این موضوع سبب واکنش این فرماندهی شد. طبق اعلام این فرماندهی ارتش آمریکا، جنگنده های اف 22، هواپیمای سوخت رسان کی سی-135 و هواپیمای شناسایی آواکس برای رهگیری هواپیماهای روس به پرواز درآمدند.

مقام های روسیه پیش از این بارها ضمن رد ادعاهای آمریکا و متحدانش اعلام کرده اند که هواپیماهای روس ضمن مراعات کردن قوانین بین المللی به اقداماتی از قبیل گشت زنی در حریم هوایی بین المللی دست می زنند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1025

به "تحرک جنگنده های اف-35 آمریکا در قطب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرک جنگنده های اف-35 آمریکا در قطب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید