تحقیر حریفان با نمایش بی نقص فوتبالی

به گزارش اسلیم فا، وقتی منچسترسیتی تحقیر کردن رئال مادرید در استادیوم اتحاد را در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شروع کرد احساسات فوران شده ای که در استادیوم و بین طرفداران سیتی وجود داشت را میلیون ها نفر می توانستند به وسیله صفحه تلویزیون خود ببینند.

تحقیر حریفان با نمایش بی نقص فوتبالی

طرفدراران منچسترسیتی به وجد آمده بودند، بازیکنان در شادی گل ها به سینه خود می کوبیدند و سرمربی تیم، پپ گواردیولا، که همواره آرامتر از دیگران است نیز هیجان زده و البته راضی بود. سیتی چندین سال است که در فوتبال انگلیس حکمرانی می نماید، با چهار قهرمانی در پنج فصل اخیر که به نظر می رسد پنجمین آن نیز در راه باشد. اما در اروپا آن ها هنوز نتوانسته اند قدرت خود را به رخ بکشند و در این راه ناکام بوده اند.

درست که اینتر هنوز در راه قهرمانی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک مانع بزرگ به شمار میرود که باید آن را از سر راه بردارند، اما برد 4-0 چهارشنبه شب مقابل رئال ماردید به هر بیننده ای این حس را منتقل می کرد که سیتی بالاخره اقتدار خود را به عنوان فزونین تیم باشگاهی حال حاضر فوبتلا دنیا ثابت کرد.

در دیداری که از نظر بسیاری جذابترین مسابقه باشگاهی فوتبال دنیا در یک سال اخیر به حساب می آمد چند اشتباه در دقایق اولیه نیز می توانست از سوی سیتی پذیرفتنی باشد با توجه به استرسی که این تیم برای صعود به فینال داشت. اما شاگردان پپ گواردیولا از همان ابتدا پای خود را روی پدال گاز گذاشتند و بازی را طوفانی آغاز کردند.

یک طرفه ترین نیمه اول

در این مسابقه یکی از یک طرفه ترین نیمه اول های این فصل لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد. سیتی در تک تک نقاط زمین و از هر لحاظ حاکم مطلق میدان بود. تیم میزبان 80 درصد مالکیت توپ را در 15 دقیقه اول در دست داشت و تیم میهمان در این زمان فقط توانسته بود 13 پاس بدهد، عددی تحقیرآمیز که نشانگر کمتر از یک پاس در هر دقیقه برای رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی جام بود!

تیم پرستاره رئال مادرید سردرگم و به هم ریخته به نظر می رسد چرا که سیتی بازی پرفشاری را با کمترین اشتباه و بیشترین اندازه دقت انجام می داد. این فشار سنگین باعث شده بود دو تا از فزونین هافبک های دنیا یعنی تونی کروس و لوکا مودریچ مرتکب اشتباهات عجیب و غریبی در پاس های ارسالی خود شوند.

کیفیت منچسترسیتی در سطحی کاملا متفاوت از رئال مادرید و هر تیم دیگری در اروپا بود. آن ها هر موقع که می خواستند شیرازه رئال را از هم می پاشیدند و کوین دبروینه به عنوان رهبر ارکستر راهنمایی تیم را در زمین برعهده داشت و سطح فشار بر حریف را بیشتر و بیشتر می کرد.

نادوم اونوها، مدافع سابق منچسترسیتی در تبادل نظر با اسکای اسپورتس در توصیف نیمه اول چنین گفت: به نظرم عملکرد سیتی در نیمه اول یکی از فزونین بازی هایی است که در تمام زندگی ام دیده ام. وقتی به این فکر می کنید که چه حریفی مقابل شما قرار گرفته است، ارزش این عملکرد بیشتر می گردد. زمان آن و مرحله آن نیز مهم است، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا که یکی از بزرگترین مسابقاتی به شمار میرود که در تاریخ این استادیوم در آن برگزار شده است. حیف شد که این مسابقه به کسب جام منجر نمی شد و باید تا فینال صبر کرد، چون این بازی مستحق این بود که در انتها آن یک جشن قهرمانی باشکوه برگزار گردد.

تحقیر آمیز

اگر تیبو کورتوآ و مهار های فوق العاده اش درون دروازه رئال مادرید نبود که به تنهایی دو توپ عالی را از ارلینگ هالند مهار کرد، مادرید می توانست با شکست تحقیرآمیزتری استادیوم اتحاد را ترک کند. در حقیقت رئالی ها راضی بودند از اینکه در نیمه اول فقط با دو گل از حریف عقب افتادند، دو گلی که روی هنرمندی برناردو سیلوا به ثمر رسید.

مادرید در نیمه دوم بهتر شد، اما همچنان تقریبا در همه بخش ها از سیتی ضعیف تر بود و شاگردان گواردیولا یک شب خاطره انگیز را با دو گل دیگر که به وسیله مانوئل آکانچی و خولیان آلوارس به ثمر رسید رقم زدند.

این نمایش مقابل هر حریفی قابل تمجید است چه برسد مقابل غول فوتبال اسپانیا و قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا که در 9 سال اخیر پنج بار فاتح این جام شده است.

غیر قابل مهار

جک گریلیش، وینگر منچسترسیتی که در طول هر دو مسابقه رفت و برگشت خط دفاعی رئال مادرید را شکنجه داده بود بعد از مسابقه گفت: این باورنکردنی است. فکر نمی کنم تیم های زیادی بتوانند چنین بلایی را بر سر رئال مادرید بیاورند. نمی دانم چه حسی است، اما فکر می کنم تیم ما غیر قابل مهار است!

البته که گواردیولا از این حرف ستاره تیمش استقبال نکرد و آن را مغرورانه خواند و گفت هیچ تیمی غیرقابل مهار نیست. با وجود همه فزونی که سیتی از خود مقابل رئال ماردید نشان داد و بعلاوه با وجود عملکرد عالی این تیم در بازی های اخیرش در لیگ برتر انگلیس، این تیم باید به شدت نگران اینتر در فینال باشد تا رویای خود را مقابل تیم سرسخت ایتالیایی برباد ندهد. از بسیاری جهات، با وجود تمام موفقیت های پپ گواردیولا از زمان ورود به منچسترسیتی در سال 2016، به نظر می رسد اتفاق نظری وجود دارد که میراث گواردیولا در این باشگاه به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بستگی دارد. او از سال 2011 که با لیونل مسی و بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، در رقابت های قاره ای جامی را بالای سر نبرده است و تیم های سیتی او در فصول اخیر به طرق مختلف در رسیدن به جام ناکام مانده اند.

سال گذشته، مادرید یک بازگشت خیره کننده در بازی برگشت داشت و دو گل در دقیقه 90 و 91 به ثمر رساند و سپس در وقت اضافه در بازی برگشت نیمه نهایی سیتی را شکست داد و به قهرمانی چهاردهم خود در اروپا رسید. به نظر می رسید که داغ آن شکست همچنان روی دل شاگردان گواردیولا بود و آن ها در پی انتقام از مادریدی ها در این مسابقه بودند.

می گفتند ما شخصیت نداریم!

پپ بعد از بازی گفت: بله، یکی از فزونین نمایش های تاریخ لیگ قهرمانان را به اجرا گذاشتیم. رئال مادرید، خدای من، چه تیم بزرگی، اما دو فصل پیش نیز آن ها را شکست دادیم. فصل گذشته اتفاقی تلخی افتاد و این بازی نیز شباهت زیادی به فصل گذشته داشت و حس می کردیم که ممکن است مردم جوک های زیادی بگویند، اما من احساس خوبی راجع به بازی داشتم و می دانستم که آماده ارائه یک نمایش بی نقص هستیم. خیلی دردناک بود که فصل گذشته نتوانستیم به فینال برسیم و مردم نیز می گفتند ما شخصیت لازم را نداریم. در طول یک سال، دوباره نشان دادند که چه بازیکنان بی نظیری هستند. می خواهم به کل مجموعه، رییس باشگاه، مالک و حتی کارمندان تبریک بگویم.

منبع: فرارو
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2314

به "تحقیر حریفان با نمایش بی نقص فوتبالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیر حریفان با نمایش بی نقص فوتبالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید